22.959 lest ·
60 svar
23k lest
60 svar
Totalrenovering - Hvor mye kan det koste?
men det er området som er finere og et av de fineste i vest-Sverige, ikke huset i seg selv, hva er det du ikke forstår.P Pligg85 skrev:Ja gällande bostadslengde har ingenting som helst å gjøre med "finere" eller "overklasse"
Objektet er i tilstand som utmålte boliger pleier å være samt at det er lite og trangt. Skriker jo ikke status om bildene...
Jeg kan bare svare for egen del men finere overklassen forbinder jeg med "gräddhyllor" med frittliggende villaer 200+ kvm og garasje. Stor tomt og fin utsikt.
Så om det ligger et rekkehus i utkanten i samme postnummer så deler den ikke samme status per automatikk.
I dette tilfellet så har man ikke engang en gavl uten det er en mellomvegg som naboen bruker til å henge TV på.
Det har blitt sånn her når lavere klassen har kunnet låne seg til en høyere stilling i samfunnet for noen år.
Kunnet låne 5.000.000 SEK for under 4000kr måneden. Kvinnen kan være foreldrepermisjon og mannen jobbe som montør på Volvo og klare seg greit. Ha en ny bil på leasing dessuten.
Når kjøkkenet skal renoveres ringer man bare en håndverker og går selv til padelhallen.
Helt innstilt på at eiendommen øker noen million innen kort tid.
Så kommer det en dag når rentene firedobler, Volvo varsler og eiendommen har tapt noen årslønner i verdi. Da gjelder det at man får bra betalt for sitt padelracket på Blocket.
ifølge ditt resonnement så hvis man tar en nybygd villa på 200 kvm med garasje og plasserer den i en rinkeby så blir det plutselig et overklasseområde?
Når du har funnet disse "Gräddhyllorna" med flere frittliggende villaer med fin utsikt i Rinkeby kan jeg svare. Ikke før.A Aunty skrev:
Ikke hold fast ved at denne aktuelle eiendommen er et finere område, det er ikke verdig.
Noen av de fineste eiendommene her ligger 5 minutter fra søppelfyllingen. Det hever ikke statusen til søppelfyllingen. Heller ikke senker det statusen til de fine eiendommene.
Her bor jeg ikke i det hele tatt i noen "gräddhylla".
Men ganske høyt over en åpen dal.
Huset mitt er verdsatt til 1,6 Mkr. Kunne selges for noe mer.
Velholdt, renovert, nytt yttertak, tilbygg med varmgarasje, billig oppvarming, stor klebersteinsovn for både matlaging, kos og varme.
Hundegård med hundehus. Frittliggende vedfyrt badstue.
Synsavstand til naboer. Høyt, avsidesliggende.
Kan gå ut og tisse rundt hjørnet, ikke til sjenanse for noen.
Elger, ulver, rådyr er synlige nå og da.
Mm mm mm....
Så fornøyd at huset nesten er betalt.
Tror at totale lånekostnaden ligger på 1000 kr/måned.
Kan gjøre sånt som gleder som pensjonist. Seiler hele den varme årstiden på Vänern. Kjører snøscooter i morgen ved sommerhytta. Fisker året rundt...
De nærmeste ukene holder jeg på med å kløve typ 20 m3 bjørkeved. Bare hyggelig i vårsolen.
Ja, ja... Alt avhenger av hvilke aktive valg man tar og kan ta.
TS blir sikkert fornøyd med sine valg.
Ikke mange som vil bo og leve som meg.
Tenk om jeg som TS hadde hatt et antall millioner til å røre meg med.
Lurer på hva jeg hadde gjort da?
Men ganske høyt over en åpen dal.
Huset mitt er verdsatt til 1,6 Mkr. Kunne selges for noe mer.
Velholdt, renovert, nytt yttertak, tilbygg med varmgarasje, billig oppvarming, stor klebersteinsovn for både matlaging, kos og varme.
Hundegård med hundehus. Frittliggende vedfyrt badstue.
Synsavstand til naboer. Høyt, avsidesliggende.
Kan gå ut og tisse rundt hjørnet, ikke til sjenanse for noen.
Elger, ulver, rådyr er synlige nå og da.
Mm mm mm....
Så fornøyd at huset nesten er betalt.
Tror at totale lånekostnaden ligger på 1000 kr/måned.
Kan gjøre sånt som gleder som pensjonist. Seiler hele den varme årstiden på Vänern. Kjører snøscooter i morgen ved sommerhytta. Fisker året rundt...
De nærmeste ukene holder jeg på med å kløve typ 20 m3 bjørkeved. Bare hyggelig i vårsolen.
Ja, ja... Alt avhenger av hvilke aktive valg man tar og kan ta.
TS blir sikkert fornøyd med sine valg.
Ikke mange som vil bo og leve som meg.
Tenk om jeg som TS hadde hatt et antall millioner til å røre meg med.
Lurer på hva jeg hadde gjort da?
Sist redigert:
jeg tror det bedre å kjøpe et ferdig https://www.booli.se/bostad/1948445E Edvin Berggren skrev:Heisann!
Jeg og min samboer skal gå på en visning på et renoveringsobjekt.
[lenke]
Totalt 118 kvm (4 soverom, kjøkken, 2 bad, allrom, vaskerom, hall etc)
Vi vil totalrenovere absolutt alt. Alt skal blåses ut og inn med nytt.
Problemet er at vi er helt grønne på dette og vi skulle ønske å finne ut hvor mye dette ville kostet.
Forstår at man må ta inn byggfirmaer på hjemmebesøk for å få en eksakt pris.
Men hva tror dere en slik renovering ville koste?
Sier du ja... Aunty.
Naboens sønn bygde nettopp... Litt dyrt synes både jeg og hans far.
Rundt 3 millioner med tomt og alt.
Det som det handler om er at alt skal være dyrt, dyrt og enda dyrere, så fort det blir tettbygd. Dette vet husprodusentene og selgerne.
Folk betaler, og så lenge de gjør det, vil handelen fortsette.
Det virker som om det er status å bo i et hus som man har betalt veldig mye for.
Jeg vet at mitt hus ville kostet ca. 4 millioner rundt Stockholm for 15 år siden.
Men så lenge det finnes kjøpere, så er karusellen i gang.
Det som det handler om er at alt skal være dyrt, dyrt og enda dyrere, så fort det blir tettbygd. Dette vet husprodusentene og selgerne.
Det virker som om det er status å bo i et hus som man har betalt veldig mye for.
Jeg vet at mitt hus ville kostet ca. 4 millioner rundt Stockholm for 15 år siden.
Men så lenge det finnes kjøpere, så er karusellen i gang.
Sist redigert:
ja, det kanskje det gjorde men det hadde det jo aldri gjort i Billdal da hadde du ikke engang fått en tomt for 3 millioner.H Hybro skrev:Sier du ja... Aunty.
Det som det handler om er at alt skal være dyrt, dyrt og enda dyrere, så fort det blir tettbebygd. Dette vet husprodusentene og selgerne.
Virker som om det er status å bo i et hus som man har betalt veldig mye for.
Vet at mitt hus ville kostet ca 4 millioner rundt Stockholm for 15 år siden.
Men så lenge det finnes kjøpere, er karusellen i gang.
hva er det du ikke forstår?