A
P Pickadollen skrev:
Ja det er sannelig ikke noe ghetto der! Hovås, Långedrag med omegn er jo der alle direktører og annet fint folk bor...! Dessuten er det fint der ved havet - så klart. Ikke noe vi streber etter men det er unektelig fint.
Jo at @Pligg85 hevder at Billdal er et Ghetto så lurer jeg på hva som er et fint/overklasse område ifølge hen

A
P Pickadollen skrev:
Ingenting for oss - som jeg skrev før. Vi bor i et sameie i dag (skal flytte i mai) og bare det er jo et slit... Jeg skrev også tidligere at det er en liten tomt. Men om TS er OK med å til slutt betale ca. 6 MSEK med renoveringen så er jo det deres hodebry :cool:. Alle er vi forskjellige!
er jo litt det jeg vil komme til, for ts så kanskje området er det viktige. Altså finere område nær by og hav.

de hadde sikkert valgt å kunne kjøpe opp 10 hektar og bygge et eget hus uten direkte naboer i Billdal. Men nå har de ikke den muligheten, da er et renoveringsobjekt det nest beste.

jeg har gjort det samme selv en gang.
visste hvilket område jeg ville bo i men innså veldig raskt at det ikke fantes på kartet å flytte dit, men så solgte en person en total ruin i området som jeg kjøpte billig og renoverte det.

Hva koster en frittstående mindre villa i dårlig stand i området?

• Liker
Skåning82 og 1 annen
  • Laddar…
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hva koster en frittstående mindre villa i dårlig stand i området?
tror ikke det ligger ute noe under 10 millioner, men ikke sjekket nå.
Men ligger garantert ute for 20 millioner også.

de fleste mindre villaene i dårlig stand har gått som smør da folk kjøper dem for tomten og river og bygger nytt.

Tenkte bare å tilføye at det finnes en sjanse for at mye av våtromsmatten og visse gulv kan være limt med svartlim. (Forbudt i 1976) da er det spesialister og romdrakter som gjelder direkte. Og deponi på avfallet

Tenk på det ved budsjettet og ved byggetiden da ingen vanlig håndverker kommer til å røre overflatene før det er ferdigsanert.

• Liker
Jova85
  • Laddar…
A
K Kristmansson skrev:
Tenkte bare å legge til at det er en sjanse for at mye av våtromsmatten og enkelte gulv kan være limt med svartlim. (Forbudt 1976) da er det spesialister og romdrakter som gjelder direkte. Og deponi på avfallet

Tenk på det ved budsjettet og ved byggetiden da ingen vanlig håndverker kommer til å røre overflatene før det er ferdigsanert.
men du kan gjøre det selv, det er opp til deg å velge hvordan du vil sanere.
en maske og drakt koster ikke mange kroner

• Liker
Dilato og 1 annen
  • Laddar…
A Aunty skrev:
fast du kan gjøre det selv, du er det opp til deg å velge hvordan du vil sanere.
en maske og drakt koster ikke mange kroner
Asbest er ingenting man tar sjanser på, men absolutt. Takk for din fine feedback

A
K Kristmansson skrev:
Asbest er inget som man sjanser på, men absolutt. Takk for din fine tilbakemelding
handler vel ikke om å sjanse, å fjerne det selv koster ikke mange kronene.
på med maske og verneklær så er det jo bare å rive som vanlig mer eller mindre

• Liker
trcjesa og 2 andre
  • Laddar…
A Aunty skrev:
handler vel ikke om å ta sjanser, å fjerne det selv koster ikke mange kroner.
på med maske og beskyttelsesklær så er det jo bare å rive som vanlig mer eller mindre
@Aunty I'm starting to get the impression that you want to sell this property in the link ;-)

• Liker
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Du er helt grønn, mangler all erfaring med bygg, nevner ingenting om hva du vil ha til slutt, og har ingen anelse om hva ting koster.
MEN, du er helt sikker på at ALT skal rives ut...hvorfor???
Bestem først og fremst hvordan det skal se ut når det er ferdig, inkludert hvilke overflater. Deretter kan man gå igjennom hva som må bort og hva som kan beholdes. Så kan man også diskutere om alt må gjøres på en gang. Så må man vurdere om strøm og VVS skal beholdes, renoveres, eller byttes helt.
Å renovere et hus på 120m2 koster ganske nøyaktig like mye som et snøre er langt. Det avhenger naturligvis av.
Men som nevnt så er vel 2,5 millioner en fornuftig gjetning for normale overflater, og at ingen store problemer ellers viser seg.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
A Aunty skrev:
tror ikke det ligger ute noe under 10 millioner, men ikke sjekket nå.
Men ligger garantert ute for 20 millioner også.

de fleste mindre villaene i dårlig stand har gått som smør da folk kjøper dem for tomten og river og bygger nytt.
Jækla dyrt «ghetto»… :crysmile:

• Liker
Jonatan79
  • Laddar…
A
J Jova85 skrev:
Jækla dyrt ”ghetto”… :crysmile:
inflasjonen slår hardt mot ghettoer med, vet du vel?

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Unikt namn
A Aunty skrev:
inflasjonen slår hardt mot ghetton med, vet du vel?
I området finnes mange entreprenører med lommene fulle... :rolleyes:

A Aunty skrev:
Jo at @Pligg85 hevder at Billdal er et Ghetto så lurer jeg på hva som er et fint/overklasse område ifølge hen
Ja angående boligrekke har ingenting som helst å gjøre med "finere" eller "overklasse"

Objektet er i stand som oppmålt boliger pleier å være samt at det er lite og trangt. Skriker jo ikke status om bildene...

Jeg kan bare svare for egen del, men finere overklassen forbinder jeg med "fløtehyller" med frittliggende villaer 200+ kvm og garasje. Stor tomt og fin utsikt.

Så om det ligger et rekkehus i utkanten i samme postnummer så deler den ikke samme status per automatikk. I dette tilfellet så har man ikke engang en gavl, men det er en mellomvegg som naboen bruker til å henge TV på.

Det har blitt slik når lavere klassen har kunnet låne seg til en høyere stilling i samfunnet for noen år. Kunnet låne 5.000.000 SEK for under 4000kr måneden. Kvinnen kan være i foreldrepermisjon og mannen jobbe som montør på Volvo og klare seg utmerket. Ha en ny bil på leasing dessuten. Når kjøkkenet skal renoveres ringer man bare en håndverker og går selv til padelhallen.

Helt innstilt på at eiendommen øker noen million innen kort tid.

Så kommer det en dag når rentene firedobbelt øker, Volvo varsler og eiendommen har tapt noen årslønner i verdi. Da gjelder det at man får bra betalt for sitt padelracket på Finn.

• Liker
hapazard og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.