Heisann!

Jeg og min samboer skal på en visning på et renoveringsobjekt.

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/billdal-skintebo/sosbacken-39/

Totalt 118 kvm (4 soverom, kjøkken, 2 bad, allrom, vaskerom, hall etc.)

Vi vil totalrenovere absolutt alt. Alt skal blåses ut og inn med nytt.

Problemet er at vi er helt grønne på dette og vi skulle ønske å finne ut hvor mye dette ville koste.

Forstår at man må hente inn byggefirmaer på hjemmebesøk for å få en eksakt pris.

Men hva tror dere en slik renovering ville koste?

1,4 millioner.

• Liker
Appendix og 1 annen
  • Laddar…
typ
Fasade ommåling + reparasjoner 100 000
Taket omlagt 140 000

Bad stort (dusj), 250 000
Bad lite (toalett), 150 000
Vaskerom 150 000
Kjøkken 250 000
Øvrige rom, rydde, sparkle, male, 200 000
tak + gulv 110 000

Hehe ble typ 1,4 :).. trodde 1.4-1.6 avhenger av materialer mm samt hvor mye man gjør selv.

nikasp
Høres lavt regnet på alt synes jeg unntatt evt. bad og WC.

• Liker
Appendix og 1 annen
  • Laddar…
Skulle tippe på 2,5. Alt avhenger av hva som menes med "blåse alt". Planlegges det å gjøre noe selv?

• Liker
Appendix og 3 andre
  • Laddar…
Om dere river ned kjøkken, bad osv selv kan dere spare en del.
Ta inn en elektriker og vvs som plugger først bare.

Tilstanden på taket så vel ganske bra ut hos naboene iallfall, ble alle gjort samtidig kanskje?
Men 1 million og oppover er vel ikke helt umulig. Materialet har gått opp mye det siste året.

Tips, å ansette håndverkere er litt som å kjøpe en bil, man får det man betaler for. Ta referanser.

J
Hva mener dere med totalrenovering? Huset er fra -75. Er bunnstokkene trykkimpregnert? Da bør disse byttes. 2-lags vinduer er ikke noe gøy i disse tider med energikrise, akkurat som direktevirkende strøm. Så vinduer, oppvarming, og ventilasjon bør kanskje også byttes? Er avløpsstammen av den beryktede eggeskallplasten man brukte på 70-tallet?

Ganske mange ting jeg ville ha gjort før jeg begynte på overflatene. Prioritet ved renovering bør være tetthet og funksjon.
Så hva mener dere er totalrenovering? For meg som er nøye når det gjelder funksjon så ville det nok havnet på 2-2,5 millioner kroner for at jeg skulle bli fornøyd.

• Liker
hapazard og 6 andre
  • Laddar…
P
Hva mener dere egentlig med totalrenovere? Hva skal dere gjøre med varme? Vinduer? Elektrisitet? Øvrig VVS? Tak? Ventilasjon? Isolasjon? Bjelkelag?

Eller skal dere bare fikse litt på overflatene?

• Liker
multix
  • Laddar…
E Edvin Berggren skrev:
Hei!

Jeg og min samboer skal gå på en visning på et renoveringsobjekt.

[lenke]

Totalt 118 kvm (4 soverom, kjøkken, 2 bad, oppholdsrom, vaskerom, hall etc)

Problemet er at vi er helt grønne på dette og vi skulle gjerne likt å vite hvor mye dette ville koste.

Forstår at man må ta inn byggefirmaer på hjembesøk for å få en eksakt pris.

om dere likevel er i tankene å legge 4-5 millioner på et rekkehus og deretter "totalrenovere" det for ca 1.5-2 millioner. Har dere vurdert å bygge nytt?

• Liker
hapazard og 11 andre
  • Laddar…
Purchase 4250k + renovasjon 1500-2500k totalt ca. 6 millioner. Bedre å bygge noe nytt, og du vet hva du har! Med mindre du absolutt vil bo på dette stedet, men det gjør du ikke.

Sist redigert:
  • Liker
Skåning82 og 2 andre
  • Laddar…
Snakker vi om en totalrenovering på entreprenad hvor hele huset skal blåses ut? Da hadde jeg vurdert å bygge et nytt hus i stedet.

4 mkr er ikke urealistisk, og avhengig av hva som finnes når du river kan det bli 5..

• Liker
multix og 1 annen
  • Laddar…
D
Dro om elektrisitet og vann pluss oppvarming og element, kjøkken og bad, 6 nye vinduer, 2 dører, avløp og alle overflater. Kostet 1,1-1,2 millioner i 2019. Da leide jeg bort elektrisitet, vann og tettesjiktet. Resten egen innsats.

A
antagelig er det beliggenheten mye TS er ute etter.
du får ikke engang en tomt i billdal i tilsvarende beliggenhet for 4,5 millioner.

så si tomt 5 millioner, tilkoblingsavgifter 0,5 millioner, hus 4 millioner, garasje 0,5 millioner
totalt 10 millioner

• Liker
Jova85
  • Laddar…
E Edvin Berggren skrev:
Heisan!

Jeg og min samboer skal på en visning på et renoveringsobjekt.

[lenke]

Totalt 118 kvm (4 soverom, kjøkken, 2 bad, stue, vaskerom, hall osv.)

Problemet er at vi er helt grønne på dette og vi skulle gjerne finne ut hvor mye dette ville kostet.

Forstår at man må ta inn byggefirmaer på hjemmebesøk for å få en nøyaktig pris.

Hei,

men parkettgulvet med hollandsk rutemønster skal dere vel beholde? Svindyrt og kjempefint. Rekkverk og mye annet blir fint med litt ny farge/tapet. Hvorfor kjøpe huset hvis dere skal blåse ut alt?

• Liker
Lilllen
  • Laddar…
A Aunty skrev:
antakelig er det beliggenheten mye TS er ute etter.
du får ikke engang en tomt i billdal i tilsvarende beliggenhet for 4,5 millioner.

så si tomt 5 millioner, tilkoblingsavgifter 0,5 millioner, hus 4 millioner, garasje 0,5 millioner
totalt 10 millioner
Do you prefer to live in a townhouse or a villa? But the truth is, I don't know the prices of plots around. However, I know what can be found under a "beautiful dress" and in the case of this project it may turn out that the total cost of the renovation outsourced will be higher than the cost of purchase! The same kitchen equipment made in IKEA in a better standard with cast tops can cost 200K.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.