Hei, Vi skal sette inn en åpen peis med innsats i vårt hus som vi renoverer, og denne vil veie 1,2-1,5 tonn.

Peisen skal plasseres i et hjørne, se PDF, og det ligger en gulvbjelke mot veggen til venstre på bildet. Avstanden mellom de øvrige bjelkene i grunnen er 1,2 m. Bjelkene har en dimensjon på 15-20 cm. Jeg har tegnet inn lecablokker som støtter på bildet, men jeg tror ikke det er nok. Hvordan ville dere gjort for å være helt sikre på at grunnen holder for peisen?

R Rick. skrev:
Hei, Vi skal sette inn en åpen peis med innsats i vårt hus som vi renoverer og dette kommer til å veie 1,2-1,5 tonn

Peisen skal sitte i et hjørne se PDF, og det ligger en gulvbjelke mot veggen til venstre på bildet og cc-målet på øvrige bjelker i grunnen er 1,2 m Bjelkene har en dimensjon på 15-20 cm. Jeg har tegnet inn lecablokk som støtter på bildet, men jeg tror ikke det er nok. Hvordan ville dere gått frem for å være helt sikre på at grunnen holder for peisen?
Noen som kan svare?

Legg inn tegningen som et bilde i stedet..

Edit: vet ikke generelt hvordan man gjør det, men min Keddy Superfire som er murt av lettklinker, der skorstenen (enetasjes hus) står på ovnen, er murt fra bakken og opp gjennom bjelkelaget ...

R Rick. skrev:
Hei nå har jeg lagt opp et bilde så dere kan svare!

• Tegning av åpen peis med målinger, vinkel på 81 grader og bruk av lettbetongblokker. Skisse inkluderer side- og frontperspektiv.
Hei, Vi skal sette inn en peis med innsats i vårt hus som vi renoverer, og dette vil veie 1,2-1,5 tonn.

Peisen skal plasseres i et hjørne, se PDF, og det ligger en gulvbjelke mot veggen til venstre på bildet, og cc-målet på øvrige bjelker i grunnen er 1,2 m. Bjelkene har en dimensjon på 15-20 cm. Jeg har tegnet inn lecablokker som støtter på bildet, men jeg tror ikke det er nok. Hvordan ville dere gått frem for å være helt sikre på at grunnen holder for peisen?

• Illustrasjon av en peisinstallasjon i et hjørne med detaljer om mål og plassering, inkludert bjelker og lecablokker som støtte.
Cheesen
Hvordan er underlaget under grunnmuren? Hvis det beveger seg, faller alle tegninger.

Cheesen Cheesen skrev:
Hvordan er underlaget under grunnlaget? Hvis det beveger seg, vil alle tegningene falle.
Hei, det er jord / grus.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.