1.826 lest ·
10 svar
2k lest
10 svar
Tømmerpanel. Hvordan montere uten at det sprekker?
Nå er det litt i affekt jeg sitter her i badstubyggingen.
Holder på å sette tømmerpanel i badstuedelen av en laftet hytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan man monterer den uten at det sprekker? Jeg har selvborende panelskrue men elendigheten sprekker ved HVER ENESTE skrue?
Dette kommer nok til å måtte sitte gjennom sommeren, og neste vinter river jeg ned alt og setter opp gips i stedet. Det er jo som papir.
Holder på å sette tømmerpanel i badstuedelen av en laftet hytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan man monterer den uten at det sprekker? Jeg har selvborende panelskrue men elendigheten sprekker ved HVER ENESTE skrue?
Dette kommer nok til å måtte sitte gjennom sommeren, og neste vinter river jeg ned alt og setter opp gips i stedet. Det er jo som papir.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 innlegg
Kjøp riktig skrue for formålet.
Treskrue pleier ikke å være selvborende, mer at spissen er tagget for å frese seg fram i treet.
/Workingclasshero
Treskrue pleier ikke å være selvborende, mer at spissen er tagget for å frese seg fram i treet.
/Workingclasshero
Har brukt wsb gulvskrue. Svært fornøyd med den, borer fint og sprekker aldri.
Bruker du selvborende panelskrue?D Davbos skrev:Nå er det litt i affekt jeg sitter her i badstubyggingen.
Holder på å sette tømmerpanel i badstue-delen av en tømmerhytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan monterer man den uten at det sprekker? Jeg har selvborende panelskrue men elendigheten sprekker ved HVERT skruehull?
Dette vil nok få sitte gjennom sommeren og neste vinter river jeg alt ned og setter gips i stedet. Det er jo som papir.
Så er jo det der klassisk svensk fulvirke, med en mindre evighet mellom årsringene, som mest bare duger til toalettpapir. Dessverre ikke enkelt å finne noe annet.
Sørg for å kjøpe panel med kjernesiden ut,D Davbos skrev:Nå sitter jeg litt i affekt her i badstubygget.
Holder på å sette opp tømmerpanel i badstuedelen av en laftet hytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan monterer man den uten at det sprekker i stykker? Jeg har selvborende panelskruer men elendigheten sprekker ved HVER skruing?
Dette vil nok få sitte gjennom sommeren og neste vinter river jeg ned alt og setter opp gips i stedet. Det er jo som papir.
Ikke innover som på bildet så den kper seg riktig vei, samt forbore og spikre.
Jeg satte lik panel i en badstue, men skjøt den med dykkert i stedet.D Davbos skrev:Nå er det litt i affekt jeg sitter her i badstubygget.
Holder på å sette tømmerpanel i badstudelen av en tømmerhytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan man monterer den uten at den sprekker opp? Jeg har selvborende panelskruer men elendigheten sprekker ved HVER ENESTE skrue?
Dette kommer nok til å sitte under sommeren, og neste vinter river jeg alt fra hverandre og setter gips i stedet. Det er jo som papir.
Klikk her for å svare