Nå er det litt i affekt jeg sitter her i badstubyggingen.
Holder på å sette tømmerpanel i badstuedelen av en laftet hytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan man monterer den uten at det sprekker? Jeg har selvborende panelskrue men elendigheten sprekker ved HVER ENESTE skrue?

Dette kommer nok til å måtte sitte gjennom sommeren, og neste vinter river jeg ned alt og setter opp gips i stedet. Det er jo som papir.

• Stable med tre planker av paneltømmer i lys treverk lagt på et bord, med en rød blyant og rester av skumisolasjon ved siden av.
Unikt namn
Prøvd forborre?

• Liker
  • Haha
MONTREAL og 1 annen
  • Laddar…
Prøvd med dykkert i spikerpistol?

• Liker
Workingclasshero og 1 annen
  • Laddar…
Se det som en anledning til å kjøpe nye morsomme verktøy. Jeg kjøpte en makita 18V dykkertpistol da jeg skulle sette opp litt brystpanel. Raskt og gøy.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Kjøp riktig skrue for formålet.
Treskrue pleier ikke å være selvborende, mer at spissen er tagget for å frese seg fram i treet.
/Workingclasshero

• Liker
vefyra
  • Laddar…
Har brukt wsb gulvskrue. Svært fornøyd med den, borer fint og sprekker aldri.

Panelklips kanskje er et alternativ, da slipper du også å se skruer/spiker etter montering.

D Davbos skrev:
Nå er det litt i affekt jeg sitter her i badstubyggingen.
Holder på å sette tømmerpanel i badstue-delen av en tømmerhytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan monterer man den uten at det sprekker? Jeg har selvborende panelskrue men elendigheten sprekker ved HVERT skruehull?

Dette vil nok få sitte gjennom sommeren og neste vinter river jeg alt ned og setter gips i stedet. Det er jo som papir.
Bruker du selvborende panelskrue?

Så er jo det der klassisk svensk fulvirke, med en mindre evighet mellom årsringene, som mest bare duger til toalettpapir. Dessverre ikke enkelt å finne noe annet.

D Davbos skrev:
Nå sitter jeg litt i affekt her i badstubygget.
Holder på å sette opp tømmerpanel i badstuedelen av en laftet hytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan monterer man den uten at det sprekker i stykker? Jeg har selvborende panelskruer men elendigheten sprekker ved HVER skruing?

Dette vil nok få sitte gjennom sommeren og neste vinter river jeg ned alt og setter opp gips i stedet. Det er jo som papir.
Sørg for å kjøpe panel med kjernesiden ut,
Ikke innover som på bildet så den kper seg riktig vei, samt forbore og spikre.

D Davbos skrev:
Nå er det litt i affekt jeg sitter her i badstubygget.
Holder på å sette tømmerpanel i badstudelen av en tømmerhytte. Mitt spørsmål er nå, hvordan man monterer den uten at den sprekker opp? Jeg har selvborende panelskruer men elendigheten sprekker ved HVER ENESTE skrue?

Dette kommer nok til å sitte under sommeren, og neste vinter river jeg alt fra hverandre og setter gips i stedet. Det er jo som papir.
Jeg satte lik panel i en badstue, men skjøt den med dykkert i stedet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.