3.053 lest ·
4 svar
3k lest
4 svar
Titansink vs Sinkmagnesium på takavvanning?
Vi har et gammelt hus der vi ønsker å sette gammeldagse nedløpsrør med spisse vinkler og konformede fester mot veggen. Gjerne naturlig metallgrå som ikke trenger å males.
Hvilket materiale er best & hvorfor?
Titansink? Sinkmagnesium? Annet?
Om vi ikke finner lokal blikkenslager som lager fra grunnen, hvilket merke på prefabrikerte anbefales? Lindab? Plannja? Rheinzink?
Takk for alle tips!
Om vi ikke finner lokal blikkenslager som lager fra grunnen, hvilket merke på prefabrikerte anbefales? Lindab? Plannja? Rheinzink?
Takk for alle tips!
Best vet jeg ikke. Jeg har bare erfaring med Rheinzink Titankzink som jeg valgte fordi det har overlegen levetid (ingen korrosjon) og det eldes til en fin, mørkgrå nyanse.U Umerud skrev:Vi har et gammelt hus der vi ønsker å sette gammeldagse nedløpsrør med skarpe vinkler og kjegleformede fester mot veggen. Gjerne naturlig metallgrå som ikke trenger å males.
Hvilket materiale er best & hvorfor? Titankzink? Zinkmagnesium? Annet?
Om vi ikke finner lokal blikkenslager som lager fra grunnen, hvilket merke på prefabrikkerte anbefales? Lindab? Plannja? Rheinzink?
Takk for alle tips!
Jeg kjøpte for øvrig delene fra RZ og satte opp avvanningen selv. Ingen lodding, men brukte deres lim. Ble veldig bra.U Umerud skrev:Vi har et gammelt hus der vi vil sette gammeldagse takrenner med skarpe vinkler og kjegleformede fester mot veggen. Gjerne naturlig metallgrå som ikke trenger å males.
Om vi ikke finner lokal blikkenslager som lager fra bunnen av, hvilket merke på prefabrikkerte anbefales? Lindab? Plannja? Rheinzink?
Takk for alle tips!
Bedreviter
· östergötland
· 2 775 innlegg
Lindab og planja har skarprørsbøyer i sortimentet, reinzink vet jeg ikke
Klikk her for å svare