Har en gammel angstladet patentløsning der kanalplasttak går over til platetak. Mitt problem er å holde tett i skjøten, jeg har forsøkt å løse dette med en elastisk fugemasse som jeg fikk av blikkenslageren, men som det ses på bildene sprekker fugen når den tørker.
Jeg er fullt klar over at det er skittent, stygt og feilaktig bygget, så slike påpekninger frabes jeg, men jeg ville vært veldig takknemlig om noen vennlig sjel kunne hjelpe meg med å tenke ut en fleksibel, holdbar og vanntett løsning som ikke bygger for mye i høyden da takfallet er så lavt at det står vann på taket etter regn fordi profilen nederst på plasttaket stopper det.
Egne tanker er at jeg enten kompletterer med samme fugemasse, eventuelt armert med en slags nett på rull. Problemet der er at jeg ikke kan finne samme fabrikat til salgs noe sted, noen som vet om alternativer?
Alternativet som jeg ser det er å bruke butylbånd / tetningsteip, ser at det er mulig å kjøpe tynne butylbånd som burde kunne fungere, spørsmålet der er hvor mye bevegelse slike tåler i så fall?
Min egen erfaring med kanalplast er at den trenger et ganske betydelig sprang for å fungere bra, spesielt hvis hellingen er dårlig. Har du ikke mulighet til å løfte plasten noen cm med avstandslister og la plasten lande på en sprangblek som deretter leder ned til platen? Seige materialer tror jeg ikke så mye på.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.