Hei!
Ny borhammer GBH 2-28 DV er innkjøpt. Vårt hus har lettbetongvegger og bjelkelaget er armert betong. Med andre ord brukes borhammeren mye når det først skal settes opp noe. Tenkte å kjøpe noen fornuftige plugger og skruer i ulike dimensjoner for de materialene jeg borer i. Har dere tips om gode plugger (nylon?) og tilhørende skruer?
Takk på forhånd.
Ny borhammer GBH 2-28 DV er innkjøpt. Vårt hus har lettbetongvegger og bjelkelaget er armert betong. Med andre ord brukes borhammeren mye når det først skal settes opp noe. Tenkte å kjøpe noen fornuftige plugger og skruer i ulike dimensjoner for de materialene jeg borer i. Har dere tips om gode plugger (nylon?) og tilhørende skruer?
Takk på forhånd.
Med Fischer UX (kan ev. erstattes med SX om du ikke skal bruke i hullstein o.l.) og GB våger jeg påstå at du løser det meste, ikke de billigste men riktig bra. Når det gjelder skruer så avhenger det av plugg og hva som skal henges opp, så det er vanskeligere å anbefale.
Tenker du montere mye i bjelkelagene? Ellers kommer du ikke til å bruke borhammeren så mye.brevik skrev:
For å bore hull i lettbetong holder det med en vanlig drill; det er lettere enn å bore i tre. Med borhammeren er du rett gjennom veggen før du rekker å slippe avtrekkeren.
Klikk her for å svare