P Pagno skrev:
[lenke]
Ellers går det med disse, eller lignende.
Mvh P-A
Morsomt at du nevner akkurat dem, akkurat nå, for tidligere i dag gikk jeg rundt inne på Byggmax og kikket på lister lignende dem og funderte over hvordan jeg skulle kunne bruke dem. Så de er med i tankene! :) Takk for tips.

• Liker
Pagno
  • Laddar…
Hvorfor gjøre det så vanskelig hvis dere likevel skal drenere i nær fremtid? Kjøp OSB-plater som du maler i valgfri farge og fester mot veggen. Når dere har drenert, tar dere dem ned og kaster dritten.

F Finndjävel skrev:
Hvorfor gjøre det så vanskelig om dere uansett skal drenere innen nær fremtid? Kjøp OSB-plater som du maler i valgfri farge og fester mot veggen. Når dere har drenert, tar dere dem ned og kaster dritten.
Det er slik tankene går nå, å gjøre i stil med som jeg sier. Jeg ser det ikke som et stort prosjekt, det er enkelt gjort. Malt OSB-plate i all ære, men uansett hva man setter opp, som sitter igjen, vil det stenge inne fukt unødvendig. Eller ikke stenge inne helt, siden det også i det eksemplet er åpent rundt, men det vil bli klart fuktigere bak platen enn med min tanke. Jeg vil rett og slett kunne fjerne "veggen" for totalt fri ventilasjon. Skulle jeg mot formodning likevel lage noe som sitter fast, vil det ikke være en hel plate, men mer som et elementskydd eller lignende, slik at luft kan passere ikke bare under-bak-over, men også rett gjennom.

Når det gjelder dreneringen, så ville det vært å foretrekke å gjøre det helst for et par år siden, men virkeligheten sier meg dessverre at det kanskje ikke kommer til å skje verken neste år eller året etter. Min midlertidige løsning risikerer derfor å bli relativt langvarig midlertidig...

En annen tanke kan kanskje være aktuell i ditt tilfelle, det finnes ventilerte veggsystemer som med fordel blir sittende igjen etter drenering, da har du dobbel sikkerhet.

Mvh P-A

• Liker
vetgirig_
  • Laddar…
V vetgirig_ skrev:
Min midlertidige løsning risikerer derfor å bli relativt langvarig midlertidig...
Haha. Har selv problemet at mine midlertidige løsninger pleier å bli ganske permanente.
Ellers finnes det jo møbelrør i alle mulige forskjellige dimensjoner som du kan bruke som spiler.

• Liker
vetgirig_
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.