6.818 lest ·
19 svar
7k lest
19 svar
Tips om lekter/distanser mot kjellervegg, mindre enn 45 mm?
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 innlegg
Hvorfor gjøre det så vanskelig hvis dere likevel skal drenere i nær fremtid? Kjøp OSB-plater som du maler i valgfri farge og fester mot veggen. Når dere har drenert, tar dere dem ned og kaster dritten.
Det er slik tankene går nå, å gjøre i stil med som jeg sier. Jeg ser det ikke som et stort prosjekt, det er enkelt gjort. Malt OSB-plate i all ære, men uansett hva man setter opp, som sitter igjen, vil det stenge inne fukt unødvendig. Eller ikke stenge inne helt, siden det også i det eksemplet er åpent rundt, men det vil bli klart fuktigere bak platen enn med min tanke. Jeg vil rett og slett kunne fjerne "veggen" for totalt fri ventilasjon. Skulle jeg mot formodning likevel lage noe som sitter fast, vil det ikke være en hel plate, men mer som et elementskydd eller lignende, slik at luft kan passere ikke bare under-bak-over, men også rett gjennom.F Finndjävel skrev:
Når det gjelder dreneringen, så ville det vært å foretrekke å gjøre det helst for et par år siden, men virkeligheten sier meg dessverre at det kanskje ikke kommer til å skje verken neste år eller året etter. Min midlertidige løsning risikerer derfor å bli relativt langvarig midlertidig...
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 innlegg
Klikk her for å svare