42.346 lest ·
20 svar
42k lest
20 svar
Tips for innbygging av garderobe
Tegn av listverkets form. Grovsag med stikksagen.
"Tygg" bort det siste med stikksagbladet rett mot materialet. Dvs mange små tygg MOT linjen i stedet for å prøve å sage langs med linjen.
"Tygg" bort det siste med stikksagbladet rett mot materialet. Dvs mange små tygg MOT linjen i stedet for å prøve å sage langs med linjen.
Kapp ikke garderoben, kapp listen. Å figuravåge etter den listen er dømt til å mislykkes.
Plasser garderoben mot listen der du skal ha den. Tegn en strek på hver side av garderoben på listen. Ta en feinsag og sag etter streken. Ta et barberblad og skjær i overkant på listen slik at ingen maling eller tapet følger med når du fjerner den sagde listen. Ta bort den sagde listbiten. Spar listbiten, i tilfelle du vil flytte garderoben i fremtiden. Trykk garderoben mot veggen. Ferdig. Perfekt resultat.
Plasser garderoben mot listen der du skal ha den. Tegn en strek på hver side av garderoben på listen. Ta en feinsag og sag etter streken. Ta et barberblad og skjær i overkant på listen slik at ingen maling eller tapet følger med når du fjerner den sagde listen. Ta bort den sagde listbiten. Spar listbiten, i tilfelle du vil flytte garderoben i fremtiden. Trykk garderoben mot veggen. Ferdig. Perfekt resultat.
Sist redigert:
Det var min første tanke også. Men når jeg snakket med snekkeren som renoverer resten av leiligheten anbefalte han det ikke. Nå blir det slik at han får justere inn garderobene helt enkelt.
Takk for bra tips. Vågde på meg å sage listen når den satt fast. Brukte magnet og fant tre listskruer som jeg karvet ut - så jeg slapp til og med brekkjernet og veggen ble bevart.F finnemang skrev:Kapp ikke garderoben, kapp listen. Å prøve å sage etter den listen er dømt til å mislykkes.
Sett garderoben mot listen der du skal ha den. Dra en strek på hver side av garderoben på listen. Ta en feinsag og sag etter streken. Ta et barberblad og skjær i overkant på listen så ingen maling eller tapet følger med når du tar bort den sagede listen. Ta bort den sagede listbiten. Spar listbiten, ifall du vil flytte på garderoben i framtiden. Trykk inn garderoben mot veggen. Klart. Perfekt resultat.
Klikk her for å svare