Jo, litt masete kanskje det blir, men tanken med dem er jo å få bort skitten fra trappene og gulvet nedenfor. Da hjelper det jo ikke om det renner ned dit når man har skrapet av det. Har man hullet ned mot trappen kan man nok ignorere gitteret helt tror jeg.

Så der, her kommer bildbevis... Vær nå snille med kritikken^_^b...!

• Utendørs trapp under bygging med trebjelker og metallrekkverk.
  • Mann i grå t-skjorte ser fornøyd ut mens han jobber med betongprosjekt sammen med tre andre menn og en sementbil i bakgrunnen.
  • Personer støper betong rundt en metalltrapp utendørs i solskinn. En person bruker verktøy for å jevne betongen.
  • Barn sitter på en nybygd betongtrapp foran et hus, og leker med sand leker. Tre- og metallrammer støtter trappen under byggeprosessen.
  • Utendørs betongtrapp med rekkverk av metall. Byggematerialer og verktøy synlig rundt trappen.
  • En person sitter på en grå betongtrapp med svart rekkverk foran et hus, omgitt av byggematerialer.
  • Toetasjes hus med grå fasade og balkong. Forsiden har en trapp med rekkverk og diverse utstyr på plenen og terrassen foran.
  • Liker
pappel og 7 andre
  • Laddar…
Må bare bumpe denne tråden litt. Det slo meg nå at jeg ikke fikk et eneste ords respons fra noen etter at trappen ble ferdig!?!? Tråden bare DØDE! Ble den så ille synes dere ;) :)
Alt slitet som jeg la ned burde vel være verdt noen heiarop, hva...? :) Haha!

Klart som pølsespa at det ble bra! Ser virkelig velgjort ut og det er vel derfor ingen orker å kommentere. Det finnes jo ikke noe å klage på.

Men... betongen ser litt rød og svartflammende noen steder (se bilde DSC_0477.jpg).

:-)

Så der ja, i alle fall EN som setter pris på litt bildekspedering...! ;) ;)

Det røde du ser er malingslipp fra forskalingsfineren. Det svartflammende vete katten, tror det er fra fineren også. To finerskiver hadde ligget ute under sommeren, og var litt matte i overflaten.

Nåja, hele trappen skal slipes og belegges med epoksy til sommeren, så fargen vil forsvinne. Skal nok legge inn litt før-og-etter-bilder når de siste rekkverksdelene har kommet opp også, og alt er klart.

Fine trapper og masse herlig inspirasjon. :) Kult å se hvordan andre har gjort sine trapper!

Nå vil jeg også bygge trapp, skal bare finne et sted å ha den....
Veldig pent

Nå er trappen belagt med epoxy alternativt malt (på sidene), rekkene er inputsade i pelarene samt alt igjen nymalt. Vi er kjempefornøyde med resultatet - det ser rent og pent ut! :) Gjenstår bare å sette sammen et nytt balkongrekkverk. :S
Legger opp et par bilder...:

• Grå trapp belagt med epoxy, svarte smijerngrind innlegg i søyle. Blomster og lyslykter på tredekke ved siden av.
  • En nymalt trapp med epoxybelegg og svarte rekkverk ved inngangen til et hus. Blomsterpotte og feiekost plassert ved siden.
  • Liker
Christer Lövback og 14 andre
  • Laddar…
Flott jobbet Knicklas, har lest tråden først nå fra begynnelsen. Kanskje man skal få seg en ny betongtrapp...

Takk du isendahl!
Selvfølgelig skal du støpe deg en trapp! :) Virkelig morsomt faktisk!

Takk alle for bra tekst og bilder! Har stor nytte av dette nå når vi skal ta tak i vår søndervitrede betongtrapp fra 1947! :-)

Bra jobba, virkelig flott.

hvilket løft det ble når den var malt! skikkelig stilig!

Takk skal dere ha! :-)

Lykke til Trollåsen! Faktisk riktig moro å støpe! Siste momentet er jo det morsomste - å forme av! :-)

knicklas skrev:
Takk skal dere ha! :-)

Lykke til Trollåsen! Faktisk riktig gøy å støpe! Siste momentet er jo det morsomste - å forme av! :-)
Vekker til liv en verdifull tråd....

Hvordan går det med trappen 2 år etter renoveringen? Ble trappen litt glatt med epoxy eller hadde du blandet med noe?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.