4.351 lest ·
40 svar
4k lest
40 svar
Tilsvarende ankerlim i gipsvegg
Om det var spørsmålet om å feste en TV på veggen hadde jeg absolutt syntes at det var en rimelig løsning i mangel på ekspansjonsplugger.M martinradbo skrev:
Men dette er et trapperekkverk som vil gi vippende krefter gang på gang, som vil få gipsskruene til å arbeide opp store hull temmelig raskt.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 innlegg
Det var bare et tips å vi har åpenbart ulike meninger her. Lykke til uansett løsning.Dowser4711 skrev:
Enda bedre så klart som noen allerede har skrevet å rive veggen og få dit en regel i full lengde, men ifølge meg helt unødvendig.
Jeg har kommet frem til at andre siden av veggen for dette hullet er baksiden av kjøleskapet.
Samtidig at de muligens siktet på en regel når forrige eier satte opp rekkverket. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.
Så jeg vurderer å dra ut kjøleskapet og åpne veggen der.
Og i så fall bruke den regelen.
Samtidig at de muligens siktet på en regel når forrige eier satte opp rekkverket. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.
Sitter det rett ved siden av regelen trenger du ikke sette en hel kortling mellom to forskjellige regler, men du kan feste en regel parallelt med den eksisterende, så blir hullet ditt bak kjøleskapet noe mindre.
Men det høres jo ut som at alt løser seg på beste vis til slutt, så bra!
Men det høres jo ut som at alt løser seg på beste vis til slutt, så bra!
Sett en ordentlig kortling å skru i mellom eksist. veggregler, jeg ville tatt en bit 45*195Jacob Gumpert skrev:
Jeg har kommet fram til at den andre siden av veggen for dette hullet er baksiden av kjøleskapet.
Samt at de kanskje siktet på en regel når forrige eier satt opp rekkverket. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.
Jeg får se hvordan det ser ut når jeg vel åpner.
Det endte med at vi la vanlig gips i hullet sammen med pluggen, lot det stivne og så festet det.
Ble godt nok. Kommer nok til å holde i minst 10 år til.
Ble godt nok. Kommer nok til å holde i minst 10 år til.
Klikk her for å svare