Nicro Nicro skrev:
Lite koll på fischer har jag etter å ha vært produktsjef der.
Tja, det må du ha vært, men det innebærer jo fortsatt ikke at en skive uten noe bak seg er med i eksemplene...

Men visst, sier du det så får vel den som så ønsker teste det.
 
M martinradbo skrev:
Absolutt. Det blir bra om man bare har tilstrekkelig stor regelbit. Gips er sterk på den ledden. Litt samme sak som med mollyplugg, som gjør at anleggsflaten mot gipsen så å si blir større. Å trebiten har uhyre mye større overflate enn mollypluggen.
Om det var spørsmålet om å feste en TV på veggen hadde jeg absolutt syntes at det var en rimelig løsning i mangel på ekspansjonsplugger.

Men dette er et trapperekkverk som vil gi vippende krefter gang på gang, som vil få gipsskruene til å arbeide opp store hull temmelig raskt.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Om det var spørsmålet om å feste en TV på veggen hadde jeg absolutt syntes at det var en rimelig løsning i mangel på ekspansjonsplugg.

Men dette er et trapperekkverk som kommer til å gi vippende krefter gang på gang, som vil få gipskruene til å arbeide opp store hull temmelig raskt.
Det var bare et tips å vi har åpenbart ulike meninger her. Lykke til uansett løsning.

Enda bedre så klart som noen allerede har skrevet å rive veggen og få dit en regel i full lengde, men ifølge meg helt unødvendig.
 
Jeg har kommet frem til at andre siden av veggen for dette hullet er baksiden av kjøleskapet.

Samtidig at de muligens siktet på en regel når forrige eier satte opp rekkverket. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.

Så jeg vurderer å dra ut kjøleskapet og åpne veggen der.
Og i så fall bruke den regelen.
 
  • Liker
tergo og 4 andre
  • Laddar…
Jacob Gumpert Jacob Gumpert skrev:
Så jeg vurderer å dra ut kjøleskapet og åpne veggen der.
Og i så fall bruke den løsningen.
Hvorfor trenger du å åpne veggen for å bruke eksisterende løsning?
 
Fordi jeg må ha hullet på nøyaktig denne posisjonen.

Rekkverket sitter på tre punkter. Og de to andre punktene er jo igjen (og sitter bra)
 
  • Trapp med tretrinn og trepunkts håndløper, med fokus på en spesifikk plasering av et hull i håndløperen.
  • Trappen med tre-punkt festesystem for rekkverk, der ett hull er synlig på veggen.
Jacob Gumpert Jacob Gumpert skrev:
Fordi jeg må ha hullet på akkurat denne posisjonen
Ja, det forstår jeg. Men da skal du vel sette inn en ny regel via hullet fra kjøleskapssiden?

Jacob Gumpert Jacob Gumpert skrev:
Så jeg vurderer å dra ut kjøleskapet og åpne veggen der.
Og isåfall bruke den regelen.
 
Sitter det rett ved siden av regelen trenger du ikke sette en hel kortling mellom to forskjellige regler, men du kan feste en regel parallelt med den eksisterende, så blir hullet ditt bak kjøleskapet noe mindre.

Men det høres jo ut som at alt løser seg på beste vis til slutt, så bra!
 
Jacob Gumpert Jacob Gumpert skrev:
Jeg har kommet fram til at den andre siden av veggen for dette hullet er baksiden av kjøleskapet.

Samt at de kanskje siktet på en regel når forrige eier satt opp rekkverket. For hullet er seriøst 1 cm fra en regel.

Så jeg vurderer å dra ut kjøleskapet og åpne veggen der.
Og i så fall bruke den regelen.
Sett en ordentlig kortling å skru i mellom eksist. veggregler, jeg ville tatt en bit 45*195
 
Jeg får se hvordan det ser ut når jeg vel åpner.
 
Det endte med at vi la vanlig gips i hullet sammen med pluggen, lot det stivne og så festet det.
Ble godt nok. Kommer nok til å holde i minst 10 år til.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.