Har noen her installert tetningssjikt og avrettingsmasse i en villavogn? Vi trenger å fikse dusj/vaskerom, men er redde for at det skal sprekke når man flytter villavognen. Tanken er at den skal flyttes en gang til om noen år, men vi skal bo i den året rundt fra og med dette året.
Vi har også sett på slukalternativer siden dusjens sluk kommer til å ende opp under vognen (gulvet består av 2 lag sponplater og 90 mm isolasjon) og vi er redde for at det skal fryse vinterstid.
Takknemlig for alle forslag!
Vi har også sett på slukalternativer siden dusjens sluk kommer til å ende opp under vognen (gulvet består av 2 lag sponplater og 90 mm isolasjon) og vi er redde for at det skal fryse vinterstid.
Takknemlig for alle forslag!
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 590 innlegg
Det beste ville nok være å satse på et fleksibelt tettesjikt som dessuten er synlig hvis dere er bekymret for bevegelser: Altså våtromsbelegg og våtromstapet?
Da ser dere iallfall om noe går i stykker. Og om eventuelt flytsparkel under sprekker litt så gjør det trolig ikke så mye.
At gulvsluket fryser: Dere kan vel sørge for å tømme vannlåsen før vinteren, og eventuelt sette igjen den med en slags lokk (mot lukten) hvis dere er bekymret for det? Det vil jo ikke stå vann i avløpet senere (iallfall ikke mye nok til å fryse i stykker det).
Det er nok vanskeligere med blandebatteriet og vannledningen i dusj/vaskerommet - der må dere sørge for å kunne få ut alt vann: For eksempel ha et laveste punkt for tømming og eventuelt en trykkluftnippel for å blåse det ut.
Da ser dere iallfall om noe går i stykker. Og om eventuelt flytsparkel under sprekker litt så gjør det trolig ikke så mye.
At gulvsluket fryser: Dere kan vel sørge for å tømme vannlåsen før vinteren, og eventuelt sette igjen den med en slags lokk (mot lukten) hvis dere er bekymret for det? Det vil jo ikke stå vann i avløpet senere (iallfall ikke mye nok til å fryse i stykker det).
Det er nok vanskeligere med blandebatteriet og vannledningen i dusj/vaskerommet - der må dere sørge for å kunne få ut alt vann: For eksempel ha et laveste punkt for tømming og eventuelt en trykkluftnippel for å blåse det ut.
Ja, det blir nok våtromsmatte, men vi skal bo i den året rundt, så da kan vi ikke tømme vannlåser osv. om vinteren med mindre man vil leve i avløpslukten?klaskarlsson skrev:
Det beste ville vel være å satse på et fleksibelt tetningssjikt som i tillegg er synlig hvis dere er bekymret for bevegelser: Altså våtromsmatte og våtromstapet?
Da ser dere i hvert fall om noe går i stykker. Og om eventuelt flytesparkel under sprekker litt, så gjør det trolig ikke så mye.
At slukristen fryser: Dere kan vel sørge for å tømme vannlåsen før vinteren, og eventuelt sette på et slags lokk (mot lukten) hvis dere er bekymret for det? Det vil jo ikke stå vann i avløpet senere (i hvert fall ikke nok til å fryse det i stykker).
Det er nok mer komplisert med blandebatteriet og vannledningene i dusj/vaskerommet - der må dere sørge for å få ut alt vannet: For eksempel ha et laveste punkt for tømming og eventuelt en trykkluftnippel for å blåse ut det
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 590 innlegg
Men bor dere i den er den vel oppvarmet og det vil regelmessig strømme vann gjennom avløpet?V Villavagnen på landet skrev:
Da burde det holde å isolere under og eventuelt rørene over bakken...
Jeg har nå bodd i min villavogn i ett år. Har isolasjon og varmekabler rundt vann- og avløpsrør. Det fungerte fint.klaskarlsson skrev:
Det beste må vel være å satse på en fleksibel membran som i tillegg er synlig hvis dere er bekymret for bevegelser: Altså våtromsbelegg og våtromstapet?
Da ser dere i det minste om noe går i stykker. Og om eventuelt flytesparkel under sprekker litt så gjør det trolig ikke så mye.
At sluken fryser: Dere kan vel sørge for å tømme vannlåsen før vinteren, og eventuelt tette den med et slags lokk (mot lukten) hvis dere er bekymret for det? Det vil jo ikke stå vann i avløpet deretter (i det minste ikke nok til å fryse det i stykker).
Det er nok mer komplisert med blandebatteri og vannledning i dusj/vaskerommet - der må dere sørge for å kunne få ut alt vann: F.eks. ha et laveste punkt for tømming og eventuelt en trykkluftnippel for å blåse det ut
Klikk her for å svare