Har noen her installert tetningssjikt og avrettingsmasse i en villavogn? Vi trenger å fikse dusj/vaskerom, men er redde for at det skal sprekke når man flytter villavognen. Tanken er at den skal flyttes en gang til om noen år, men vi skal bo i den året rundt fra og med dette året.

Vi har også sett på slukalternativer siden dusjens sluk kommer til å ende opp under vognen (gulvet består av 2 lag sponplater og 90 mm isolasjon) og vi er redde for at det skal fryse vinterstid.

Takknemlig for alle forslag!
 
Det beste ville nok være å satse på et fleksibelt tettesjikt som dessuten er synlig hvis dere er bekymret for bevegelser: Altså våtromsbelegg og våtromstapet?
Da ser dere iallfall om noe går i stykker. Og om eventuelt flytsparkel under sprekker litt så gjør det trolig ikke så mye.

At gulvsluket fryser: Dere kan vel sørge for å tømme vannlåsen før vinteren, og eventuelt sette igjen den med en slags lokk (mot lukten) hvis dere er bekymret for det? Det vil jo ikke stå vann i avløpet senere (iallfall ikke mye nok til å fryse i stykker det).

Det er nok vanskeligere med blandebatteriet og vannledningen i dusj/vaskerommet - der må dere sørge for å kunne få ut alt vann: For eksempel ha et laveste punkt for tømming og eventuelt en trykkluftnippel for å blåse det ut.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det beste ville vel være å satse på et fleksibelt tetningssjikt som i tillegg er synlig hvis dere er bekymret for bevegelser: Altså våtromsmatte og våtromstapet?
Da ser dere i hvert fall om noe går i stykker. Og om eventuelt flytesparkel under sprekker litt, så gjør det trolig ikke så mye.

At slukristen fryser: Dere kan vel sørge for å tømme vannlåsen før vinteren, og eventuelt sette på et slags lokk (mot lukten) hvis dere er bekymret for det? Det vil jo ikke stå vann i avløpet senere (i hvert fall ikke nok til å fryse det i stykker).

Det er nok mer komplisert med blandebatteriet og vannledningene i dusj/vaskerommet - der må dere sørge for å få ut alt vannet: For eksempel ha et laveste punkt for tømming og eventuelt en trykkluftnippel for å blåse ut det
Ja, det blir nok våtromsmatte, men vi skal bo i den året rundt, så da kan vi ikke tømme vannlåser osv. om vinteren med mindre man vil leve i avløpslukten?
 
V Villavagnen på landet skrev:
Jaa det blir nok våtromsbelegg, men vi skal bo i den året rundt så da kan vi ikke tømme vannlåser osv om vinteren hvis man ikke vil leve i avløpslukten?
Men bor dere i den er den vel oppvarmet og det vil regelmessig strømme vann gjennom avløpet?
Da burde det holde å isolere under og eventuelt rørene over bakken...
 
  • Liker
Intet
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Det beste må vel være å satse på en fleksibel membran som i tillegg er synlig hvis dere er bekymret for bevegelser: Altså våtromsbelegg og våtromstapet?
Da ser dere i det minste om noe går i stykker. Og om eventuelt flytesparkel under sprekker litt så gjør det trolig ikke så mye.

At sluken fryser: Dere kan vel sørge for å tømme vannlåsen før vinteren, og eventuelt tette den med et slags lokk (mot lukten) hvis dere er bekymret for det? Det vil jo ikke stå vann i avløpet deretter (i det minste ikke nok til å fryse det i stykker).

Det er nok mer komplisert med blandebatteri og vannledning i dusj/vaskerommet - der må dere sørge for å kunne få ut alt vann: F.eks. ha et laveste punkt for tømming og eventuelt en trykkluftnippel for å blåse det ut
Jeg har nå bodd i min villavogn i ett år. Har isolasjon og varmekabler rundt vann- og avløpsrør. Det fungerte fint.
 
  • Liker
klaskarlsson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.