Vi har en setning som tiltak og nå vil jeg tette det da det trekker inn kald luft. Hva skal jeg bruke? Den forrige eieren sprøytet inn en form for mykskum. Glippene er cirka 2-3 cm.

• Vegglister med gap på 2-3 cm, delvis fylt med skum, viser bevis på tidligere tetningsforsøk, behov for lufttetning.
  • Gulvsparket med mellomrom langs veggen, delvis fylt med hvitt tetningsmiddel eller skum. Malingsflekker på gulvet og gulvlisten.
Om dere skal legge nytt gulv, kapp bort litt av det gamle mot veggen og undersøk hvordan det ser ut under først.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om dere skal legge nytt gulv, kapp bort litt av det gamle mot veggen og undersøk hvordan det ser ut under først.
Vi skal ikke legge om gulvet akkurat nå derfor vil jeg tette gulvsokkel.

• Hjørne av et rom med blått teppe og en hvit sokkel langs veggen, delvis synlig møbel til venstre.
Borr et titthull da?

Hvorfor "setning"?
Råtten treverk på gang under??

Bore et tittehull da?
Det er yttervegg av betong bak gulvsokkel/parkettgulv. Det finnes ingen gjennomgående hull, bare trekker. Tenkte å isolere det med skum nå under vinteren, så får noen komme og undersøke til sommeren.
Bore et tittehull da?
F freddiecool skrev:
Vi skal ikke legge om gulvet nå, derfor vil jeg tette gulvsokkelen.
Vet

F FDT skrev:
Hvorfor ”setning”?
Råttent treverk på gang under??
F FDT skrev:
Hvorfor ”setning”?
Råttent treverk på gang under??
Nei, det er dårlige grunnforhold i det ene hjørnet av huset. Geobear kom forrige uke og sprøytet inn geopolymer fra utsiden.

• Liker
FDT
  • Laddar…
F freddiecool skrev:
Nei, det er dårlige grunnforhold i det ene hjørnet av huset. Geobear kom forrige uke og sprøytet inn geopolymer fra utsiden.
Ble det bra?

B bjorsi skrev:
Ble det bra?
Ja, det ble bra. Vi har ikke hatt noen problemer etterpå. Kompletterte til slutt med skum fra innsiden ved list

• Liker
bjorsi
  • Laddar…
F freddiecool skrev:
Ja, Det ble bra. Vi har ikke hatt noe problem etter. Kompletterte til slutt med skum fra innsiden ved list
Hva gikk kalaset løs på?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.