Hei!

Vår kjeller er bygd av prefab-betongvegger. Det har nå oppstått (eller kanskje alltid vært, uten at noen har brydd seg) små, små sprekker der vegg møter en annen vegg eller gulv:
Hjørne av kjeller med små sprekker i betong, fingre viser på skaden.
Sprikk i prefabrikert betongvegg der vegg møter en annen vegg eller gulvet, med synlige overflatedetaljer og tekstur.

Det finnes også litt skjønnhetsfeil der elementrør løper langs med gulvet:
Sprukket område i en hvitmalt betongvegg, med avskallet maling som avslører mørkere underlag, typisk for eldre kjellervegger.

Samtidig mindre tette metallister på disse rørene:
Et rør med messingkobling stikker ut fra en vegg med synlige sprikker ved panel og gulv. Røret går gjennom en åpning med ujevn kant.

Da jeg er ganske ukyndig lurer jeg på hvilket materiale som best egner seg for å tette slik? Jo enklere påføring desto bedre, og det trenger ikke være supersnyggt men gjerne overmalbart.

Bruker gjerne byggskum eller silikon om det er egnet, for det har jeg allerede hjemme. Ellers kan dere gi tips om hva som skal brukes. Takk!

Sprekker mellom vegger kan tettes med fugemasse (ikke skum). Silikon kan ikke males. Les nøye på tuben. Blikkdeler ville jeg fjernet totalt for da har du kontroll på hva som skjer under platen (korrosjon, fukt).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.