Jeg har begynt å renovere yttertrappen og har fjernet de gamle flisene for til slutt å sette på nye.
Årsaken er at ingenting var gjort ordentlig, så et stort antall fliser løsnet i vinter. Som dere ser har man for eksempel satt mørtel og fliser direkte på minst fire lag med maling på inntrinnene.
Når jeg kom opp til ytterdøren viste det seg at det var satt sementfug direkte oppå mineralullisolasjon. Denne fugen hadde selvfølgelig sprukket for lenge siden.
Nå har jeg renset bort alt løst materiale, og det er en stor sprekk mellom trappen og veggen. På veggen under døren sitter det tretex med trestendere bak. En del av tretexen er allerede borte.
Nå er spørsmålet hva jeg skal fylle sprekken med isteden og hvordan jeg skal hindre vann i å renne ned mellom trappen og veggen. Noen som har noen gode ideer?
Jeg har påbegynt renovering av yttertrappen og fjernet de gamle flisene for å til slutt sette på nye.
[bilde]
Årsaken er at ingenting var gjort ordentlig så et stort antall fliser løsnet i vinter. Som dere ser har man for eksempel satt settbruk og fliser direkte på minst fire lag med maling på opptrinnene.
Når jeg kom opp til ytterdøren viste det seg at det satt sementfuge direkte oppå mineralullisolasjon. Denne fugemassen hadde selvfølgelig sprukket for lenge siden.
[bilde]
Nå har jeg renset bort alt løse materialer og igjen er en stor spalte mellom trapp og vegg. På veggen under døren sitter det trefiberplater med trelekter bak. En del av trefiberplaten er allerede borte.
[bilde]
Nå er spørsmålet hva jeg skal fylle spalten med i stedet, og hvordan jeg skal hindre vann i å renne ned mellom trappen og veggen. Har noen noen gode ideer?
Du må tette hele gulvet skjønner jeg det som så ikke fuktigheten vandrer i betongen. Vi tettet spalten men det hjalp ikke.
Jeg har startet renovering av yttertrappen og fjernet de gamle flisene for å til slutt sette på nye.
[bilde]
Årsaken er at ingenting var gjort skikkelig så et stort antall fliser løsnet i vinter. Som du ser har man for eksempel satt settebruk og fliser direkte på minst fire lag maling på opptrinnene.
Når jeg kom opp til ytterdøren viste det seg at det satt sementfuge direkte oppå mineralullisolering. Denne fuging hadde selvfølgelig sprukket for lenge siden.
[bilde]
Nå har jeg renset bort alt løst materiale og igjen er en solid sprekk mellom trappen og veggen. På veggen under døren sitter det trefiberplate med trestendere bak. En del av trefiberplaten er allerede borte.
[bilde]
Nå er spørsmålet hva jeg skal fylle sprekken med istedenfor og hvordan jeg skal hindre vann i å renne ned mellom trappen og veggen. Noen som har noen gode ideer?
Hei!
Har du tettet ennå og om ja, hvordan gjorde du for å løse problemet?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.