A
Nå når jeg skal male om, tenkte jeg å benytte anledningen til å lette på taklisten og tette mellom vegg og takgips.

Jeg ønsker å tette for å hindre at varm inneluft skal komme opp på kaldloftet og forårsake problemer. Det er ikke plast bak gipsplatene i dette huset, men gipsen er aluminiumsfoliert som fuktsikring. I tillegg er det nok bra sett fra et brannsynspunkt å stenge litt der.

Det så litt verre ut enn ventet bak taklisten. Jeg hadde trodd at det bare skulle være en liten glipe, men glipen er like bred som en lillefinger.

Jeg har lateksfugemasse og denne malerfugen (http://www.bostik.se/Products/Usage/Sealing/Indoors/Products/P0215?p=03-ltr-cartridge) hjemme. Men det vil jo gå med enorme mengder...

Kanskje finnes det noe fugelister å dytte inn?

Hva er best å bruke for dette?

S
fleksibel fugemasse eller fugeremse. også drev kan fungere i viss grad

• Liker
Allinug
  • Laddar…
Jeg hadde skummet,

• Liker
Allinug
  • Laddar…
Jeg har nettopp tettet lignende sprekker hjemme hos oss, jeg skummet med PU-skum. Etter herding skar jeg rent og for sikkerhets skyld så trakk jeg over med akrylfug.

Et annet alternativ er gipsfylling og deretter tette i hjørnet med akrylfug.

• Liker
schmakita og 1 annen
  • Laddar…
Der jeg hadde størst sprekker har jeg lagt en streng byggskum på taklisten før jeg satte den på plass. (Det er en hulkillist). Der sprekkene var mindre har jeg brukt latexfugemasse. Hos meg var hovedårsaken å få en fungerende flugspärr mot vinden, men det er ikke så dumt med tanke på luftlekkasje heller.

• Liker
Allinug
  • Laddar…
A
Strålende!

Noen fluer har jeg ikke sett til ennå, men en veps ramlet ut bak en list, så det blir også her en sperre mot flyvende insekter.

A
Jeg fikk det ikke til med skum, men med latex gikk det bedre. Men det ble ikke pent - godt at det skal være en list foran. :D

S
Allinug skrev:
Jeg fikk ikke til det med skum, men med latex gikk det bedre. Men det ble ikke vakkert - flaks at det skal være en list for. :D
fuge og dra med svamp eller fugeglatter.

• Liker
Allinug
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.