G
Peter2400 Peter2400 skrev:
Onestrike klarer ikke bevegelser så bra, det blir som steinhard cellplast når det har tørket.
Ok, men blir det så mye bevegelser der egentlig? huset er jo fra -72. Og det kommer jo list foran/mot fugen også!

G
Björn Melander Björn Melander skrev:
Kjenner ikke til Onrstrike men om det er en lettsparkel er det ikke så effektivt. Da er det mye bedre med gipsbruk. Den eneste funksjonen bottningslist / hardt pakket drev har ved mykfuging er for at fugen ikke skal kollapse over tid.
https://www.bauhaus.se/one-strike-filler-rep-spackel-250ml Står at den fyller opp til 70mm
Ah ok. Og siden det kommer til å være en list foran, så burde vel ikke det bli noe problem?

Problemet med herdende mtrl er at det sprekker med tiden. Trehus beveger seg med årstider (RH), uansett når de er bygget.

Selv billig lateksfugemasse sprekker. Det er derfor jeg alltid nå til dags drever, og aldri bruker fugemasse om jeg kan unngå det.

Med list over ser jeg ingen grunn til sparkel el likn utover drevet, med mindre det er maks lyddemping som er viktig. Da skal du nøye følge Björns råd.

• Liker
Diptera
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.