Hei, jeg tror jeg har kakerlakker i vårt nykjøpte gamle hus.
Jeg fant en liten gynnare i et av rommene da jeg rev bort det gamle gulvet. Jeg drepte den raskt og kastet den. Jeg leste på anticimex sin hjemmeside at man skal tette alle sprekker slik at de ikke har noe sted å bo. Jeg har revet bort gulvet og under er det rupanel som i kant med veggen danner en stor sprekk inn i bjelkelag/vegg. Nå lurer jeg på hva jeg skal bruke for å tette. Det er et trehus med trebjelkelag og trevegg. Isolasjon: kutterspån. Byggeår 1958.
Takker for svar!

Mvh

Oi, ikke kult!

Men du kanskje bør kontakte anticimex så de kan komme og sjekke?

Hvorvidt tetting eller lignende fungerer vet jeg dessverre ikke i det hele tatt, sorry.

Lykke til med å få bort dette utysket!

En (1) kakerlakk er vel ingenting å bry seg om. Det holder jo at man har vinduet åpent om sommeren, så har man i det minste noen i uken som har forvillet seg inn i huset. De flyr, vettu. ;)

ok. Men jeg bor i Umeå så de kan ikke overleve vinteren her uten om jeg har en oppvarmet lokal å overvintre i. Men jeg har hatt veldig mye åpent siden jeg har malt med lacknaftefärg. Men jeg kanskje skal roe meg. Jeg har funnet 2 men det kanskje fortsatt ikke er noe å bekymre seg for. :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.