Hei, har tatt ned gamle masonittplater mot en yttervegg for å legge om litt elektrisk, de gamle gikk ned et par centimeter i bjelkelaget og OSB/gips endte litt over på grunn av takhøyden. Det var en del hull i dampsperren rundt gamle VP-rør og lignende og det lukter litt "gammel isolasjon" rundt gulvet, finnes det noe bra man kan tette med for å forhindre at lukten kommer inn i rommet? Fugeskum? Sprekk på 10-15mm.
Sist redigert:
Er det ikke nok med en gulvlist der?
Medlem
· Blekinge
· 12 224 innlegg
Nei, jeg tror ikke at en gulvlist er nok. Jeg har tettet lignende sprekker med akrylfug, heldigvis hadde jeg en elektrisk fugesprøyte. Resultatet ble veldig bra, ingen kaldtrekk eller lukt gjennom sprekken.
Fogskum er ingen konstigheter for å få det der "vindtett" om det er det du er ute etter.A ah2 skrev:
Skulle selv anbefale "illbruck fm310".
Det er et lavtutvidende skum som har bedre bevegelsesevner enn tradisjonelt byggskum.
Klikk her for å svare
