Hei, har tatt ned gamle masonittplater mot en yttervegg for å legge om litt elektrisk, de gamle gikk ned et par centimeter i bjelkelaget og OSB/gips endte litt over på grunn av takhøyden. Det var en del hull i dampsperren rundt gamle VP-rør og lignende og det lukter litt "gammel isolasjon" rundt gulvet, finnes det noe bra man kan tette med for å forhindre at lukten kommer inn i rommet? Fugeskum? Sprekk på 10-15mm.
 
  • Veggård med glipp mellom OSB-plater og gulv som viser en sprekk på 10-15mm over parkett. Veggen har sparkelmerker.
Sist redigert:
Er det ikke nok med en gulvlist der?
 
Nei, jeg tror ikke at en gulvlist er nok. Jeg har tettet lignende sprekker med akrylfug, heldigvis hadde jeg en elektrisk fugesprøyte. Resultatet ble veldig bra, ingen kaldtrekk eller lukt gjennom sprekken.
 
Blir mye fugemasse, tenkte at fugeskum ville fylle bedre. Men er uerfaren med hvordan fugeskum oppfører seg.
 
A ah2 skrev:
Blir mycket fog, tänkte att fogskum skulle fylla bättre. Men er uerfaren med hvordan fogskum oppfører seg.
Fogskum er ingen konstigheter for å få det der "vindtett" om det er det du er ute etter.
Skulle selv anbefale "illbruck fm310".
Det er et lavtutvidende skum som har bedre bevegelsesevner enn tradisjonelt byggskum.
 
Om du ikke er vant ville jeg fraråde fra byggskum. Det kommer til å svelle og er håpløst vanskelig å få bort fra dine ferdige overflater.
Som noen skrev så er mykfug det beste.
 
  • Liker
Thomas_Blekinge og 1 annen
  • Laddar…
Mater på med mykfug da 👍
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.