Medlem
· Södermanland
· 243 innlegg
Skal bygge garasje i Leca som blir delvis nedsprengt under bakken. Utsiden blir således Isodrän (eller lignende) og pusset sokkel/rundt port etc.
Innsiden av garasjen blir flis.
Holder det å påføre KC mørtel (0-2mm tror jeg den het) med en stålspatel på både inn- og utside som porttetning? Gjorde dette på min forrige grunn og brukte den glatte siden av en stålskje for flislegging og synes det gikk raskt og smidig.
Eller må det grunnes forskjellig for at sokkelen skal kunne forsterkes senere, eller holder det ovennevnte som grunning?
Innsiden av garasjen blir flis.
Holder det å påføre KC mørtel (0-2mm tror jeg den het) med en stålspatel på både inn- og utside som porttetning? Gjorde dette på min forrige grunn og brukte den glatte siden av en stålskje for flislegging og synes det gikk raskt og smidig.
Eller må det grunnes forskjellig for at sokkelen skal kunne forsterkes senere, eller holder det ovennevnte som grunning?
Slamme leca under mark med Cementmørtel A.
Medlem
· Södermanland
· 243 innlegg
Ok, hvordan behandle lecan på innsiden av garasjen som deretter skal flislegges, slamme der også?
Jeg tror sikkert at fliser satt i lim sitter fast tilstrekkelig direkte på Leca men problemet er vel ofte at en murt lecavegg ikke er helt jevn siden alle blokkene ikke treffer nøyaktig med hverandre. Da må man rette opp veggen, f.eks. ved å pusse den. Hvis veggen er tilstrekkelig rett for å legge fliser direkte ville jeg uansett slammet eller sparklet veggen med mørtel først.
Klikk her for å svare