Har byttet en del av stammen fra kjelleren opp til entréplan. Stammen gikk i veggen, hvilket har etterlatt et stort hull.

Tanken er å sette igjen hullet på den ene siden, men vil ikke bygge inn det nye/gamle røret på den andre siden som fortsatt er i og delvis i veggen.

Hvordan går jeg enklest fram da? Har ca 8-10 cm dybde å jobbe med.

• Hull i vegg med rørinstallasjon; røret er delvis bygd inn, med målebånd som viser hullstørrelse.
Antar at det er siden vi ser som du vil stenge. Jeg hadde banket opp murpussen på en større flate enn hullet. Felt inn et nett som festes med skruer eller klammer, pussnett eller grovere om du har, og etter hvert lagt igjen med reparasjonsbruk. Til slutt pusse overflaten lik nåværende vegg.

• Liker
Psan
  • Laddar…
S skogsliden skrev:
Antar att det er siden vi ser som du vil stenge. Jeg hadde hakket opp pussen på en større overflate enn hullet. Felt inn et nett som festes med skruer eller klammer, pussnett eller grovere om du har og suksessivt lagt igjen med reparasjonsmørtel. Til slutt pusse overflaten likt nåværende vegg.
Ja, det høres ut som en vettig løsning.

Det er siden man ser på bildet jeg vil stenge ja.

J
Jeg hadde murt igjen med passende stein og deretter pusset opp det.

• Liker
MagHam og 1 annen
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jeg hadde murt igjen med passende stein og deretter pusset opp det..
Ser at det finnes murblokker på 9cm. Er jo tanken på høyden, men kunne bruke til dybden i stedet. Spørsmålet er om det blir bra.

J
P Psan skrev:
Ser at det finnes murblokker på 9 cm. Er jo tanken på høyden, men kunne bruke til dybden i stedet. Spørsmålet er om det blir bra.
Hvilken retning du bruker blokken i spiller ingen rolle i ditt tilfelle..

• Liker
Psan
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jeg gjorde så, kjøpte en 9 cm lecablokk og et sagblad for leca som passet på tigersagen. Så skulpturerte jeg. Muret det fast med litt murbruk. Og så puss på det.

• Liker
MagHam og 2 andre
  • Laddar…
ClasseClas
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
sagblad for leca som passet på tigersagen
Disse bladene er om enn dyre takknemlige å sage lecablokker med. Ellers kan man ofre en billig baufil eller en eller annen gammel øks i lageret.

• Liker
Psan
  • Laddar…
Hadde tenkt å male den veggen om en uke.. egentlig skal man jo vente en stund før man maler på puss, men kanskje det ikke spiller noen rolle på en så liten flate? Ev male et lag til om en måned?

J
  • Posen inneholder Finja Laga Vegg, et produkt for reparasjon av vegger, ideell for sparkling før maling.
  • Liker
Psan
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Puss med typ Lagavägg fra Finja så kan du male som du vil..

[lenke] Vägg_162_PB_sv.pdf
Se der, perfekt jo!

• Liker
Jansson69
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.