Hei! Jeg har fått litt mus hjemme hos meg, og de trives under kjøkkenskapene mine. Jeg la inn nytt gulv og kjøkken i sommer - og som ny på å eie hus tenkte jeg ikke på at jeg trengte å tette for å holde mus borte. Jeg har tettet sprekken mellom gulv og vegg med steinull men ikke noe mer, og er ganske sikker på at det er der musene tar seg inn. I kveld fanget jeg to mus med et kvarters mellomrom en time etter at jeg hadde satt ut to feller under kjøkkenskapene.

Nå til mitt spørsmål. Jeg har ikke mulighet til å fjerne kjøkkeninnredningen - men soklene sitter løst, så disse kan jeg fjerne. Det blir imidlertid trangt og vanskelig å komme inn med fugepistol for å tette med den.
Noen som har tips på hva jeg kan gjøre for å tette?

Mus spiser seg gjennom fug dessverre. En trelist som du limer fast er bedre. Så må du jo tette huset utenfra også.

• Liker
cpalm
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Mus spiser seg gjennom fog dessverre. En trelist som du limer fast er bedre. Så trenger du jo tette huset utenfra også.
Ok bra å vite! En list kan jeg nok komme til å få på plass. Takk så mye!
Jeg skal male om fasaden og bytte ut ganske mye panel på den når det blir varmere ute så skal sørge for å tette til da også. Så har jeg krypkjeller under nesten hele huset - har du tips på hvordan jeg best tetter der?

Det kommer litt an på hvor fuktig/ventilert det er, men det enkleste er jo noe plate-materiale, typ plywoodbiter eller oljeherdet board. Skum rundt alle rørgjennomføringer.

Musene blir litt desperate om vinteren, så de gir ikke opp med det første.

S Småbrukaren skrev:
Det avhenger litt av hvor fuktig/ventilert det er, men det enkleste er jo noe plate-materiale, typ plywood-biter eller oljeherdet board. Fugeskum rundt alle rørgjennomføringer.

Musene blir litt desperate om vinteren, så de gir ikke opp med det første.
Rått, da skal jeg få noe slikt på plass. Takk for hjelpen!

P prunila skrev:
Hei! Jeg har fått litt mus hjemme hos meg og de trives under mine kjøkkenskap. Jeg la nytt gulv og kjøkken i sommer - og ny på å eie hus så jeg tenkte ikke på at jeg trengte tette for å holde borte mus. Jeg har tettet sprekken mellom gulv og vegg med steinull men ikke mer og er ganske sikker på at det er der musene kommer seg inn. I kveld fanget jeg to mus med et kvarters mellomrom en time etter at jeg hadde satt ut to feller under kjøkkenskapene.

Nå til mitt spørsmål. Jeg har ikke mulighet til å fjerne kjøkkeninnredningen - men soklene sitter løst så de kan jeg ta bort. Det blir imidlertid trangt og vanskelig å komme inn med fugesprøyte for å tette med det.
Noen som har tips om hva jeg kan gjøre for å tette?
Stålull eller kjøp stålull beregnet for rotter og mus. Kjempeprodukt.

N Nickesågen skrev:
Stålull eller kjøp stålull beregnet for rotter og mus. Kanonprodukt.
Takk! Kikket på det og det virker jo topp

en liten metallvinkel

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.