Tok bort masonitt på et gammelt innertak og fikk frem perlespont. Problemet er sprekker som det "regner" ned sagflis fra. Hvordan kan jeg tette? Sprekkene i seg gjør ingenting, det er sagflisen som er problemet. Vil ikke bruke silikon eller lignende i et gammelt tømmerhus. Noen har tips?
Sett striestoff. Vil dere ha bordene så er nok neste langsiktige løsningen å grave ut sagflisen ovenfra, legg papp i bunnen og skyfle tilbake sagflisen.
Takk for svaret. Men jeg vil jo ha plankene synlige og det er vanskelig å komme inn i loftrommet. En luke i taket og man må nok krype der. Men det er nok den mest effektive måten. Snilt at du vil gi råd. Takk!