Tok bort masonitt på et gammelt innertak og fikk frem perlespont. Problemet er sprekker som det "regner" ned sagflis fra. Hvordan kan jeg tette? Sprekkene i seg gjør ingenting, det er sagflisen som er problemet. Vil ikke bruke silikon eller lignende i et gammelt tømmerhus. Noen har tips? Gammelt innertak med synlig perlestaffpanel og flere sprekker. Veggen under har avflassende maling og en hvit døråpning.
 
Sett striestoff. Vil dere ha bordene så er nok neste langsiktige løsningen å grave ut sagflisen ovenfra, legg papp i bunnen og skyfle tilbake sagflisen.
 
Takk for svaret. Men jeg vil jo ha plankene synlige og det er vanskelig å komme inn i loftrommet. En luke i taket og man må nok krype der. Men det er nok den mest effektive måten. Snilt at du vil gi råd. Takk!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.