Klønete som jeg er så klarte jeg å sage et snitt i den PEX-slange som går fra vår dreneringspumpe.

Noen som har et forslag på tetningsmasse som kan brukes?

Takk!

Nei, det finnes ingen tetningsmasse som kan brukes. Er det virkelig en pex-slange? Er det innendørs?

Saga av og sett på en skjøt

• Liker
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nei, det finnes ingen tetningsmasse som kan brukes. Er det virkelig en pex-slange? Er det innendørs?

Argh... Ikke PEX men PEM. Røret sitter ute og det gjør ingenting om det drypper litt, ser bare kjedelig ut om det renner vann ut av det.

Stedet synes, så jeg vil gjerne unngå tape.

/L

tommib
Som sagt, kappe og skjøte. Om du ikke vil ha en synlig skjøt, kappe og skjøte på to steder eller bytt hele slangen.

tommib tommib skrev:
Som sagt, kutt og skjøt. Om du ikke vil ha en synlig skjøt, kutt og skjøt på to steder eller bytt hele slangen.
Takk for svaret. Virker kanskje litt merkelig, men skulle helst unngå å skjøte. Finnes det noe tape eller lignende jeg kan bruke? Vet at det ikke er fagmessig, men kan leve med det...

B
B BSOD skrev:
Skarv er helt klart riktig måte å reparere feilen, men dette kan fungere:
[lenke]

Eller denne
[lenke]

Har for meg at jeg har tettet litt rør med lave trykk, midlertidig med noen av de ovennevnte produktene, husker ikke nøyaktig hvilken det var av disse to. Tror det var vulkteipen jeg brukte. Det ble tett i alle fall.
Takk!
Ikke trykk å snakke om så tester dette.

En slangeklemme med et stykke gummi/sykkelslange mot hullet tetter.

• Liker
hempularen og 1 annen
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
En slangeklemme med en bit gummi/sykkelslange mot hullet tetter.
Det har reddet meg en gang. Holdt på å renovere vaskerommet. Boret for å sette opp skap. En liten vanndråpe på boret da jeg dro det ut. Måtte pigge opp veggen rundt 11 tiden på kvelden. Klarte å tette vannledningen med en klemme fra en sykkelringeklokke, der er det jo med en gummibit for at klokken ikke skal gli på styret. Det var klart fristende å siden bare pusse igjen hullet, det ville skjules bak skapet. Men jeg pigget opp hele veggen i løpet av uken, byttet røret, og måtte flislegge hele veggen også.

Men det var altså et rør med trykk, til tross for det ble det tett med ringeklokken.

• Liker
InsidersUnited
  • Laddar…
Pemslang sveises vel så vidt jeg vet, så det burde fungere å smelte igjen hullet med en loddekolbe eller oppvarmet spiker eller lignende.

Jeg har sveiset en del plast med spiker og det funker men vanskelig å få god holdbarhet på hardt belastede ting. Men skal du bare tette et trykkløst hull vil det funke.
I mitt tilfelle var det reparasjon av snøskuterdeler med de enkle midlene som fantes å få tak i på fjellhytta.

Ble teipen fra Classe O. Funket kanon. Om det holder om et år gjenstår å se.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.