Parkettgulvet mitt ble ikke helt ferdig ved legging. Det er tomt under terskelen ved ytterdøren, og dette gjør at terskelen - som ser ut til å sitte fast i karmen? - knirker og knaker.
Kan man fylle opp med noe eller finnes det en annen løsning?

Parkettgulv under dørterskel med synlig mellomrom, der terskelen knirker ved inngangsdør. Delvis lagt teppe ved siden av gulvet.

Om terskelen ikke er fuktutsatt, kanskje det går an å skyve/pirre under noen biter stiv kartong eller grålumppapp på midten under terskelen (jeg antar at den siste parkettdelen ikke kan vippes opp og tas løs så du kan legge under noe mer ordentlig). Men egentlig burde det være nok å feste listen ordentlig til terskelen. Det gir nok terskelen tilstrekkelig støtte mot parketten, så den slutter å svikte og knirke.

Nei, ingenting er fuktig - har hatt et teppe over det hele tiden, skal skaffe det du foreslår og ja - parkettbiten sitter fast. Listen er ganske svak, og den har jeg kjøpt på eget initiativ...kanskje finnes det bedre for å skjule sprekken? Ser at det ikke er noe foam der under heller, men det kanskje spiller ingen rolle? Hvis jeg klarer å få terskelen stille, kan jeg feste listen med noe type PL-400 eller må det skrus? Jeg er jo ingen videre håndverker og er så takknemlig for svaret ditt - men gruer meg litt. Hva tror du en gulvlegger ville tatt for jobben - eller er det "for lite jobb" for at noen ville ta det på seg?

Sånn ser det ut fotografert på nærmere hold...

Nærbilde av to forskjellige farge- og teksturtreverk som møter hverandre, med en liten sprekk imellom.

Fugeskum kanskje funker? Det blir jo ikke stivt, men det ser vanskelig ut å pirke under noe...

Jaha det kanskje fungerer. Om det mislykkes - går skummet da an å fjerne?

hahalj
Går dørkarmen oppå terskelen? Hvis ikke så burde det gå å bryte opp terskelen og lage et stumt underlag. Ellers kanskje en liten L-list i aluminium som du skrur i terskelens langside ville fungere som forsterkning. Denne burde jo også kunne dekke glippen til parketten.

Nei, karmen ser ikke ut til å gå over terskelen, og en aluminiumlist er nok bedre enn den svake "prydlisten" jeg kjøpte.
Men jo mer jeg ser på dette - desto merkeligere ser det ut?
Vil en gulvlegger ta seg av dette og til hvilken pris tror du?

Kjøp en 8mm eikeplate og pill innunder, noen strenger trelim skader heller ikke :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.