Enk Projektet skrev:
Så her gjorde jeg...

Halve prisen mot masonitt. :)

Ingen problemer med ev. kondens, den renner av så lett som ingenting....
Men hvordan gjorde du med isolasjonen?
1. VET du at det kom isolasjon overalt? (På grunn av innertaket så du vel ikke om det ble luftlommer?)
2. Er det ikke risiko for at vindsperren strekker seg så isolasjonen ligger mot yttertaket?

DSC04944.jpg

2. ingen risiko når man har 45mm luftsplat.

Aha. Trodde du hadde løsull...
Men så utsatt du var for regn! :O

Når jeg gjorde taket forrige sommer var det opphold nesten hele tiden, men man får regne med å ha presenninger å legge på. Begynte om morgenen med å isolere, så på med duk, 45x45 så råspont og papp, så var man sliten så det holdt for den dagen og fikk hvile til neste dag. I min tråd finnes flere bilder på hvordan jeg gjorde det, men jeg delte det opp på 3 dager. En dag på baksiden som er enklere, så forsiden delt opp på to dager på grunn av vinkler og rennedaler.

Om vi utgår fra TS konstruksjon: Hva skjer om man tar ekte diffusjonsåpen takduk i stedet for oljeplaten og PU-isolering mellom stenderne? Isoleringen tåler jo regn og takduken går fort å rulle ut. Skulle det komme regn under tiden man ruller ut den, slipper den igjennom den fukt som har havnet under. Og 170 mm PU-isolering tilsvarer jo nesten 300 mm mineralull.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.