Jeg har markert ut riktig høyde i begge endene av en 4 m lang vegg og trenger å tegne en rett strek mellom disse markeringene. Jeg har ikke noe som er 4 m langt og rett nok til å bruke som linjal, og jeg jobber dessuten alene, så jeg har ingen hjelper. Finnes det noen bra triks for å tegne denne linjen?

Kan du feste en tynn tråd og dra mellom markeringene er det bare å bruke denne for å få flere markeringer og deretter tegne med langpasset. Dra tråden hardt!

Hvorfor ikke en helt vanlig snørslå som du fester i den ene enden og så holder på plass i den andre enden og deretter "snerrer" til den så langt inn du når?

Snörslå is the shit. En ting som har eksistert siden steinalderen som fortsatt fungerer fantastisk bra i mange situasjoner. Finnes på jula å kjøpe.

...men avhengig av hva streken skal brukes til, er det kanskje ikke en god idé. Skal du kanskje sette opp tapet på veggen? Eller skru opp en hylle?

En snorslå er vel riktig men litt kjedelig. Ta sjansen til å kjøpe deg en skikkelig kul og dyr krysslaser med stativ. Bosch GLL3-80 er det alle pleier å sikle over her på forumet.

• Liker
FredrikR
  • Laddar…
Laser er litt over budsjettet mitt for denne jobben, dessverre.

Jeg har brukt snor tidligere for å markere på f.eks. gulv, men det føles som om det blir vanskelig å markere på en vegg uten at den "henger" på midten.

Ingen problemer på fire meter.....

Snorslå burde fungere bra. Ellers kan et slangvater og markeringer med passende mellomrom være et alternativ om streken skal være vannrett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.