Hei!
Hus fra 20-tallet som holder på å renoveres, skal rette opp gulvet i overetasjen da det er nesten 5 cm nivåforskjell på ca 1,5 meter. Begynte å fjerne plankegulvet og fant da dette under. Tegl som er ujevnt. Veggen til venstre er murpipen og under er det bare en hall.
Hva er det beste å gjøre? Begynne å slå bort teglsteinen og regel opp eller flytsparkle over for å få det jevnt?
Kan teglsteinen ha noen bærende funksjon eller lignende? Har ifølge originaltegningen funnet en form for ildsted her.