6.913 lest ·
21 svar
7k lest
21 svar
Tape for utegips
uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.Rickard. skrev:
Kjøper man fra seriøse aktører på det svenske markedet følger monteringsanvisningen alltid minst ama hus og ofte "mer". Å ikke følge monteringsanvisningen kan så klart fortsatt være riktig, men å gjøre det er generelt ikke feil.
Ditt andre påstander er feil og i beste fall ekstremt overdrevne, jeg kan ikke huske jeg har sett diffusjonsåpen tape noen gang, ikke engang på flere hundremillioner-prosjekter som så klart ikke er bygget av småskuttere.
mest materialet og produktene er ikke produsert i Sverige å følge monteringsanvisningene hadde vært helt feil, ta for eksempel wc-moduler fra Geberit som anbefalingen er å skru ned i bjelkelaget.
Utenlandske regler fungerer ikke med svenske.
Og man følger ikke alltid Ama, ama er ingen forskrift som må følges.
når det gjelder tapen, ta for eksempel:
Tätningstejp Siga Wigluv 150
"Tape ment for utvendig bruk. Brukes til tetting av skjøter i vindsperrer og membraner samt ved tetting i rennedaler og tilslutninger mot utbygg og gjennomføringer. Er diffusjonsåpen hvilket innebærer at eventuell kondens og fukt i konstruksjonen har en mulighet til å ventileres ut. Er helt vindtett og vanntett og har en UV-bestandighet på 12 måneder. Høy vedheftsevne ved kulde og varme på en sikker måte uten skader på bygningen. Diffusjonsevne sd < 2 m.
Type applikasjon: Bestandig regntette og vindtette tilslutninger for fasader og skrå tak"
Merkelig at de skriver som de gjør da for et produkt som spesifikt er laget for å tette fasader?
Min erfaring:
De fleste teipene svikter fordi de ikke er UV-bestandige lenge nok.
Beregner man at en byggeplass skal stå uten fasade lenge, bruker man de dyre teipene. Eller om man trenger å tette mot betong. Ellers fungerer "vanlig" byggfolieteip.
De fleste teipene svikter fordi de ikke er UV-bestandige lenge nok.
Beregner man at en byggeplass skal stå uten fasade lenge, bruker man de dyre teipene. Eller om man trenger å tette mot betong. Ellers fungerer "vanlig" byggfolieteip.
Klikk her for å svare