Hei, jeg skal støpe en plate til det framtidige "bassenghuset" på 2,5x5,0 meter. Min tanke er å drenere denne platen og å støpe inn en form for isolasjon i platen. Jeg har tenkt meg "ferdig gulv" ca 100 mm over omkringliggende marknivå. Hvor mye isolasjon bør jeg legge i platen? og kan jeg/bør jeg legge denne under marknivå? Hvis jeg for eksempel vil ha 200 mm isolasjon og bare vil ha "ferdig gulv" i nivå 100 mm må jeg jo legge denne under marknivå. Og det er kanskje ikke et problem? Men vil gjerne høre på deres erfaringer? Deretter er min tanke å bygge resten av huset i virke. Var inne på å mure det i leca blokker, men tror at tre blir penere og er lettere å jobbe med. Hvordan er det med isolasjon av vegger og tak? Hvis jeg isolerer, bør jeg da ha huset oppvarmet om vinteren for å unngå problemer med mugg osv? eller er det ok å ha det "kaldt" og varme opp iblant? Taket blir et enkelt "pappdekt" med en helling på 1:8, ca 7 grader. Noen tanker om hvordan man bør isolere et slikt rom? Vil kunne varme opp det også om vinteren, men ikke være tvunget til det. Som varmekilde tenker jeg meg direktevirkende strøm.