Hadde bestemt meg for 145mm stamme uten liggende 45mm da grunnmuren på 31,5kvm ble planlagt. Har nå begynt å tenke på om 120+45 kanskje likevel er bedre. Fordelen er jo noe mer isolasjon men også installasjonssjiktet som jeg helt glemte bort da jeg fokuserte på 145-stamme. Husker at det var en del arbeid med plastlegging rundt bokser osv. i garasjen der jeg ikke har inst.sjikt.

Problemet er at jeg ikke har plass til mer i badstue/wc-delen. Der er det allerede trangt med målene. På de andre veggene er det plass så det kunne gått. Et annet alternativ ville vært 95+45 men hvor godt bærer den stammen et tungt tak med spennvidde på ca. 3m? Det er vanskelig å feste 95-bunnsvillen til platen på en god måte føles det som? Tanken er å sette bunnsvill i kant med kantelement.

Byggemodell av et lite hus med skråtak og en utvendig badestamp, omgitt av grønt gress.

Planløsning for en bygning med sauna, WC og terrasse. Målinger viser 7x6,5m med terrasse og basseng til venstre og interiørdetaljer som fordeler, veggtykkelser.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.