Du setter vel ikke trekant lekter ut med veien?

Jo... hvorfor ikke?

Fant nå Plannjas instruksjon, ingen trekantregel og diverse sprangblekk mm men nå får de sitte til blikkenslageren kommer
Det regner ikke inn mens jeg tar tak i hovedoppgaven for sommeren, isolering av fasade.

Sist redigert:
Trekant reglar skal man absolutt ikke bli så vanskelig å få til å passe sammen så han kommer til å fjerne den jeg jobber som blikkenslager.

Takk for input!
Da har jeg et spørsmål, det finnes en luftspalte, for takventilasjon nærmest veggen. Hvordan hindrer man undertaksbelegget fra å legge seg over og tette til?

For å håndtere luftingen har jeg satt litt stående list 25x38 på veggen taket slutter mot (plankstomme) og deretter en kryssfiner på listen. Kryssfineret støtes altså mot reisverket. Underlagspapp og plåt trekkes opp på kryssfineret, ca. 250 mm.

Ingen kjempebra bilde, men viser det rimelig:
Plywood montert på stående lekter mot en yttervegg med rød panel. Utsikt over gaten og gjerde i bakgrunnen. Underlagspapp og plåt dras opp på plywooden.

• Liker
ivarssonivar
  • Laddar…
Takk

Jeg har "bare" 28x70 spikerregel utenpå isoleringen å spille på.
10mm glippe og det er 18mm igjen for blikk, papp og plywood.
Får fundere litt men din løsning ser smart ut.

K

Hei

Nå er taket endelig ferdig.
Blikkenslageren løste det pent og ryddig (minus motfallet i takrennen:-) Metalltak ferdigmontert av blikkenslager, med lett skråning. Stilrent design med synlige skjøter. Skog i bakgrunnen. Et hvitt hus med et nytt metalltak og balkong, omringet av busker. Stillaser står ved siden av huset. Grå himmel i bakgrunnen. Taket med ny metalltekking og regnvåte overflater, med utsikt over en boligområde i bakgrunnen. Et stillas står ved siden av taket. )

• Liker
Bernieberg og 2 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.