E
Hei,

Jeg vurderer å sette opp takpanel i fritidshuset, i dag ser det ut som på vedlagt bilde. Kan man sette opp takpanel direkte på dette eller må man fjerne det først?

Tak med trepaneler og en sort ovnsrør i et fritidshus.

Det går aldeles sikkert å legge på et lag panel til.
Men hvorfor, synes du ikke det er pent nå?
Hvordan skulle det nye panelet se ut? Settes i hvilken retning?

E
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det går alldeles sikkert å legge på et lag panel til.
Men hvorfor, synes du ikke at det er pent nå?
Hvordan ville det nye panelet se ut? Sette det i hvilken retning?
Tenkte å sette opp omtrent slike https://www.bauhaus.se/takpanel-hun...elG0Go5eJi9b19lXydkP73c_ne8Y6tLRoCsXMQAvD_BwE.

Vil ha hvitt, vurderer om man kanskje kan male de eksisterende, men det er et mellomrom og der er det takpapp, så å male på det kanskje ikke går?

Jeg kan også tenke meg en annen framgangsmåte. Arbeidskrevende, men sannsynligvis også billigere. Mal den eksisterende takpanelen hvit, det er ganske lett å rulle, men gulvet må selvsagt beskyttes med papp. Om de svarte sprekker er forstyrrende, så skaffer du lister, f.eks. foglist 8x21 og setter over skjøtene.

Og da har du fortsatt ekte tre i taket :)

E
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jeg kan også tenke meg en annen fremgangsmåte.
Mer arbeidskrevende, men sannsynligvis også billigere.
Male den eksisterende takpanelet hvit, det går ganske lett å rulle, men gulvet må selvfølgelig beskyttes med papp.
Om de svarte sprekkene er forstyrrende, så skaffer du lister, f.eks. fugelist 8x21 og setter over skjøtene.

Og da har du fortsatt ekte tre i taket :)

De svarte i sprekkene er takpapp, er det greit å male på det?

E Erik Jakubek skrev:
De svarta i springorna är takpapp, är det ok att måla på det?
Det er sikkert ok, men er kanskje veldig pirkete.
Det er jo ikke bare pappen, men også kantene på panelbordene som trenger å males hvite da.

Men hvorfor ikke prøve på en liten bit, en halv kvadratmeter eller så, og se hvordan det blir?

E Erik Jb skrev:
Hei,

Jeg vurderer å sette opp takpanel i fritidshuset, i dag ser det ut som på vedlagte bilde. Kan man sette opp takpanel direkte på dette eller må man ta det bort først?

[bilde]
Hei, har lignende tak, men malt grønt 🙃. Vil også male hvitt. Ser at dette innlegget er fra 2018, hvordan gjorde du det og har du bilde? Veldig takknemlig for hjelp! 😊
Vennlig hilsen
Kicki L

E
K K Lindh skrev:
Hei, har likt tak, men malt grønt 🙃. Vil også male hvitt. Ser at dette innlegget er fra 2018 så hva gjorde du, og har du bilde, veldig takknemlig for hjelp! 😊
Vennlig hilsen
Kicki L
Hei,
Det endte med at vi spraymalte taket hvitt, det ble kjempebra. Har dessverre ikke bilde, men kan forsøke å ta et nå i helgen når vi skal opp til hytta.

//Erik

E Erik Jb skrev:
Hei,
Det endte med at vi sprøytemalte taket hvitt, det ble kjempebra. Har dessverre ingen bilde, men kan prøve å få tatt en nå i helgen når vi skal være oppe i hytta.

//Erik
Ok, da vet jeg at det fungerer, skal tenke på det...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.