K
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
· Skåne
· 3 052 innlegg
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
- Skåne
- 3.052 innlegg
Har 6 paller fra takleggingen som jeg tenkte å kjøre til søppelfyllinga. Vet dere om det finnes noe pantesystem for disse?
Det er jo ikke noen eur-paller men de er solide sammenlignet med mange andre skrap-paller jeg har fått.
Monier er leverandør, finner ikke noe når jeg googler
Det er jo ikke noen eur-paller men de er solide sammenlignet med mange andre skrap-paller jeg har fått.
Monier er leverandør, finner ikke noe når jeg googler
Så lenge det ikke er plastpaller eller i prinsippet nye eur-paller så er det så vidt jeg vet ingen pant.
Man får riktignok penger for skadede eller skitne eur-paller også men veldig lite om de ikke er A-klasse.
Man får riktignok penger for skadede eller skitne eur-paller også men veldig lite om de ikke er A-klasse.
De pleier vel å bruke EU paller. Da jeg la taket tok leverandøren med pallene tilbake, så jeg antar at de har verdi. Ellers ville de nok blitt liggende igjen.
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 innlegg
Synes hele pallsystemet virker utvannet nå for tiden. Det er muligens bare større bedrifter som ser ut til å drive med pallreturer. Ingen andre ser ut til å bry seg, eller så er det bakt inn i prisen på produktene man kjøper.
Før i tiden var fine paller attraktive, og de forsvant ganske fort hvis de var ubeskyttet, men nå er det jo som sagt ingen som bryr seg... Det er ikke direkte uvanlig med nye fine paller i gjenbruk eller hos folk som brenner dem.
Før i tiden var fine paller attraktive, og de forsvant ganske fort hvis de var ubeskyttet, men nå er det jo som sagt ingen som bryr seg... Det er ikke direkte uvanlig med nye fine paller i gjenbruk eller hos folk som brenner dem.
En helt ok EU pall ser ut til å ha en verdi på 40 kr.
http://www.pallcentralen.se/bast-betalt/
Det betyr vel at det ikke er verdt håndteringen med enkeltpaller. Varer som går ut til sluttkunder ser veldig ofte ut til å ligge på billigere engangspaller.
http://www.pallcentralen.se/bast-betalt/
Det betyr vel at det ikke er verdt håndteringen med enkeltpaller. Varer som går ut til sluttkunder ser veldig ofte ut til å ligge på billigere engangspaller.
Jeg har kjøpt takstein hos XL-BYGG.K Kallebo skrev:
De tok ut pant på 100:- + moms /pall
Sjekk opp så du ikke trenger å betale unødvendig
Medlem
· Västernorrland
· 12 030 innlegg
jo men verdien har jo alltid vært der. Før ble det jo stjålet pall i hytt og pine, og fine pall ble låst så å si inn, og det som gikk ut til kunde var jo nesten alltid på dårligst tenkelige. Nå får man jo ny pall noen ganger som ingen spør etter. Spurte DHL fyren her og nei de ville absolutt ikke ta tilbake noen pall selv om de fikk dem. Nye Apall altså.D Daniel 109 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Jeg kjøpte takstein i 2011 til stall, garasje og hønsehus fra https://www.xlbygg.se/npn/laholm.
Fikk erstatning når jeg leverte pallene i retur.
Pallene ble debitert med 131,50 kr/stykke og kreditert med 100 kr/stykke
når jeg leverte dem tilbake etter 4 måneder.
8 paller = 800 kroner
Det var Benders paller.
Helt OK handel synes jeg.
Fikk erstatning når jeg leverte pallene i retur.
Pallene ble debitert med 131,50 kr/stykke og kreditert med 100 kr/stykke
når jeg leverte dem tilbake etter 4 måneder.
8 paller = 800 kroner
Det var Benders paller.
Helt OK handel synes jeg.
K
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
· Skåne
· 3 052 innlegg
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
- Skåne
- 3.052 innlegg
Jeg har akkurat saget dem opp for å fyre med dem. Det var jo ikke noen ordentlige eupaller men noe enklere, dog av ganske kraftige materialer, skikkelig regelvirke og kraftige planker.
Sjekket med leverandøren og det fantes ikke noe pantesystem ..
Sjekket med leverandøren og det fantes ikke noe pantesystem ..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 334 innlegg
Bra å ha i bunnen av vedskjul o.l. ellers. De tåler fukt helt greit og slipper inn luft under til det man paller opp.
Jeg pleier å pante paller når jeg kjøper pellets for da får jeg 10 paller. For å tenke på miljøet selger jeg dem, men pleier bare å få 100:- eller lignende for alle paller. Dekker knapt turen jeg må ta ekstra med bil+tilhenger. Men hadde jeg kunnet brenne dem så hadde jeg gjort det.
Klikk her for å svare