6.891 lest ·
5 svar
7k lest
5 svar
Takfotspanel - hvordan ville dere gjort det?
Hva blir penest synes dere, på langsidene av utvidelsen ser det ut som på bildet.
Enten kle inn takfoten og sette bord fra ytre takfotbord helt inn mot panelet (blåstreket)
eller spikre langs undersiden på takstolsregelen skrått innover-oppover (helgrønne linjen)
Jeg lurer fordi innkledningen blir knapt 40 cm fra panelet ut til ytre takfotbord, noe som i min fantasi blir ganske bredt utseendemessig. Vanskelig å forklare ... skjønner dere hva jeg mener?
Enten kle inn takfoten og sette bord fra ytre takfotbord helt inn mot panelet (blåstreket)
eller spikre langs undersiden på takstolsregelen skrått innover-oppover (helgrønne linjen)
Jeg lurer fordi innkledningen blir knapt 40 cm fra panelet ut til ytre takfotbord, noe som i min fantasi blir ganske bredt utseendemessig. Vanskelig å forklare ... skjønner dere hva jeg mener?
Medlem
· västra götaland
· 1 017 innlegg
på mitt hus er det som den blåstrekkede linjen men ca 0,5m og det ser helt ok ut synes jeg.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 innlegg
Ellers er det nok ganske vanlig at du bare spikrer vanlige planker med en ventilasjonsspalte mellom. Ikke glem insektsnett, uansett hvor du setter ventilasjonen.
Klikk her for å svare