H
Jeg har et spørsmål angående renovering gips 6.5mm på tak. Jeg gjorde alt riktig som det skal, men det er fortsatt synlig at det er ujevnt.

Har lagt bilder før og etter.
 
  • Ujevnt gipstak etter renovering med 6,5 mm gipsplater, lykt i øvre høyre hjørne.
  • Tak med ujevn gipsfinish etter renovasjon, viser en lys og skyggeeffekt som fremhever overflatens ujevnheter.
  • Ujevnhet i et tak renovert med 6.5mm gips, belyst av en taklampe, med et vindu til venstre.
  • Ujevnt gipstak med synlige koblinger, planker på veggene, mye rusk og byggeavfall på gulvet, blått verktøy i rommet.
Å sette så tynn gips i taket er jo ikke det letteste å få bra, men stort sett er det bare din mangel på kompetanse innen sparkel som synes.
 
  • Liker
Joak
  • Laddar…
K
Ser ut som skruvene har fått for lite sparkel, noen ganger må man sparkle to ganger eller flere. Remsene ser ut til å ha fått luft under seg og boblet opp. Vanlig at det skjer hos de som prøver å sparkle remse første gangen.
 
K kniv skrev:
Ser ut som skruvene har fått for lite sparkel, noen ganger trenger man å sparkle to ganger eller flere. Remsene ser ut til å ha fått luft under seg og boblet opp. Vanlig at det skjer hos de som prøver å sparkle remse første gangen
Det skjer om man trykker remsen i et for tynt lag sparkel, ikke sant?
 
Rickard.
Som total amatør har jeg lært at første strøk maling kun er for å vise hvor jeg har gått glipp av med sparklingen, andre strøk er for å vise de mindre feilene og ujevnhetene jeg har gått glipp av og først når jeg kommer til tredje strøk forventer jeg at jeg ikke trenger å sparkle og slipe før fjerde strøk, men det er ikke hver gang jeg lykkes med det heller.

Poenget mitt er at det bare er å fortsette å jobbe til du er fornøyd med resultatet. Profesjonelle koster mye men får det bra med en gang (som oftest) mens vi litt mindre begavede/erfarne må sløse litt mer maling, sparkel og papir før det blir bra ;)
 
  • Liker
Luddis_1
  • Laddar…
K
Et annet tips er at når du rollermaler taket ditt, bytt retning for hver påføring. Slik at påføring 2 og 4 er vinkelrette sammenlignet med påføring 1 og 3. Osv.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.