Hei,

jeg vet ikke om jeg har lagt inn spørsmålet mitt under riktig emne, men jeg trenger hjelp/råd med et veggspørsmål.

Vi har en vegg mellom spisestue og kjøkken som jeg vil fjerne. Den er i veien, og jeg vil ikke kunne se mine små barn når jeg lager mat. Vi har ennå ikke flyttet inn. Vi vet ikke om den er bærende, men den høres hul ut, så vi tror vel at den kanskje ikke er det.

Jeg lurer på om det finnes andre der ute som har erfaring med å fjerne vegger, både bærende og ikke bærende, og som har tips på hvordan man går frem, om man vil gjøre det meste selv. Har lagt ved et lite bilde av veggen sett fra kjøkkenet. Bak er spisestuen. I kjøkkenet kan man ikke sitte.

takk på forhånd!

• Kjøkken med hvite skap, komfyr og brun mønstret flislagt bakvegg. Viser del av veggen mot spisestuen som spørres om.
Om den er bærende eller ikke går ikke å svare på ut fra bildet uten man må se det på stedet.

Om den ikke er bærende så blir det til å fjerne lister, gipsen, plukke bort stenderne og så begynner det slitsomme med å prøve å få sammen taket så det ser bra ut.

Er den bærende så er det ofte ganske fornuftig å la en dyktig snekker se på det, men velg snekker med omhu der.

/Kent

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.