Hei,
Vi har skrudd opp en gipsvegg i et bod før strømmen er lagt opp. Nå vil vi ta den ned for så å skru den opp igjen. Går det an å skru ned den og så skru den tilbake uten at gipsplatene går i stykker? Spør fordi noen sa at det ikke går å skru dem ned. Vil helst slippe å dra og kjøpe nye plater.
Vi har skrudd opp en gipsvegg i et bod før strømmen er lagt opp. Nå vil vi ta den ned for så å skru den opp igjen. Går det an å skru ned den og så skru den tilbake uten at gipsplatene går i stykker? Spør fordi noen sa at det ikke går å skru dem ned. Vil helst slippe å dra og kjøpe nye plater.
Har dere sparklet og malt veggen?G Gabi Sjödin skrev:Hei,
Vi har skrudd opp en gipsvegg i et lager før strømmen er lagt. Nå vil vi ta den ned for så å skru den opp igjen. Går det an å skru den ned og så sette den opp igjen uten at gipsplatene ødelegges? Spør fordi noen sa at det ikke går an å skru dem ned. Vil helst ikke måtte dra og kjøpe nye plater.
Hvis dere ikke kan se skruehodene så er det veldig vanskelig å ta ned uten å ødelegge platen.
Hvis det bare er en gipsplate oppskrudd uten at dere har sparklet, så er det bare å skru ned platene og være forsiktig med håndteringen.
Dere må dog sannsynligvis skru i nytt sted når dere senere monterer, så dere vil få en del ekstra hull å sparkle senere, men ingen bekymringer.
Takk for svar. Nå ble vi klokere. Platene er bare skrudd opp, ikke sparklet eller noe annet. Skruehodene synes, så da gjør vi et forsiktig forsøk. Takk igjen.
Gammel tråd, men for eventuelle fremtidige lesere så går det å ta ned selv om det er sparklet malt. Man må lete etter skruene med magnet og jobbe forsiktig. Så kan det jo gå galt likevel, men jeg har gjort det flere ganger.
Riv alle innervegger på et etasjeplan i en BR-leilighet, sene kvelder og netter, på den måten for å ikke forstyrre naboene, og 90% av platene kom ned hele, noen ganger kanskje litt kantstøtte. Bruk ikke skruehullene på nytt som nevnt.
Stålreglene alt satt i var vanskeligere å få ned uten at de ble krokete, det er virkelig ikke noen styrke i dem.
Riv alle innervegger på et etasjeplan i en BR-leilighet, sene kvelder og netter, på den måten for å ikke forstyrre naboene, og 90% av platene kom ned hele, noen ganger kanskje litt kantstøtte. Bruk ikke skruehullene på nytt som nevnt.
Stålreglene alt satt i var vanskeligere å få ned uten at de ble krokete, det er virkelig ikke noen styrke i dem.
Klikk her for å svare