Jeg er i stadiet med å sette på en smal gipsplate på ytterenden av en vegg som går rett ut i rommet. Problemet er at stålprofilen som skruene skal skrus inn i sitter noen centimeter inn på veggen. Å flytte profilen er ikke aktuelt, det går ikke i dette tilfellet rett og slett, dere får stole på mitt ord
Men hvordan gjør man, skal jeg prøve å sette et ekstra lag gipsplate på profilen eller prøve å finne en treprofil og høvle den ned til riktig mål eller hvordan bør man gjøre?
Om det er nok med to smale strimler gips og sparkel så fungerer det. Men jeg ville nok ha gått for å kløyve en regel til passende passform. Eventuelt bare en kloss hver 30cm og en gipsplate på det.
Et side spørsmål her: Hvordan skrur jeg fast en gipsplate i stålregel uten at skruen bare skyver inn regelen? Skal man forbore regelen eller er det bare feil type skrue hvis det skjer?
Et spørsmål her: Hvordan skrur jeg fast en gipsplate i stålregel uten at skruen bare skyver inn reglen? Skal man forbore reglen eller er det bare feil type skrue hvis det skjer?
Kan tipse om skrue av merket Grabber når man skal skru OSB eller gips på stålregel. Fungerer utmerket og finnes på K-rauta og Bauhaus.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.