God kveld!
Jeg og min samboer har flyttet til et 1,5-etasjes hus bygd i -74. Vi skal nå flytte kjøkkenet til stuen og senere bygge ut 40m2. Nå trenger vi å fjerne en gammel peisovn. Dette har jeg tidligere sluppet unna, men nå er det uunngåelig.
Nå til spørsmålet. Finnes det noen som har tips/triks som lettet fjerningen av skorsteinen?
Hva jeg kan se er det et jernrør, ca 150mm som går opp gjennom overetasjen og opp til pipa som er 1m over mønet. Huset er ca 5m høyt. Altså er dette røret ca 5-6m og vil trolig være veldig tungt.
Har noen erfaringer med dette som kan være til hjelp?
Har prøvd å søke på Google men finner ikke mye nyttig.
Takk på forhånd.
Jeg og min samboer har flyttet til et 1,5-etasjes hus bygd i -74. Vi skal nå flytte kjøkkenet til stuen og senere bygge ut 40m2. Nå trenger vi å fjerne en gammel peisovn. Dette har jeg tidligere sluppet unna, men nå er det uunngåelig.
Nå til spørsmålet. Finnes det noen som har tips/triks som lettet fjerningen av skorsteinen?
Hva jeg kan se er det et jernrør, ca 150mm som går opp gjennom overetasjen og opp til pipa som er 1m over mønet. Huset er ca 5m høyt. Altså er dette røret ca 5-6m og vil trolig være veldig tungt.
Har noen erfaringer med dette som kan være til hjelp?
Har prøvd å søke på Google men finner ikke mye nyttig.
Takk på forhånd.
Begynn fra toppen. Kanskje lettere sagt enn gjort, men du må jo uansett dele den for å få den ut, så prøv å begynne på overetasjen først, så blir det mer håndterlige vekter.
Hei! Nå er det en stund siden du la ut dette, men hvordan gikk det? Jeg har også forsøkt å google, men kommer heller ikke så langt med det. Vi har også kjøpt en 1,5-etasje villa fra -64, og har en vedovn i kjelleren som skal bort. Den skaper dessuten to merkelige sjakter som tar unødvendig plass både i stuen og det store soverommet. Vet ikke hvordan det ser ut der inne (vi har ikke flyttet inn ennå), men vi håper å kunne få dem bort samtidig.V VLEX skrev:God kveld!
Jeg og min samboer har flyttet til et 1,5-etasjes hus bygd i -74. Vi skal nå flytte kjøkkenet til stuen og senere bygge til 40m2.
Nå trenger vi å fjerne en gammel vedovn.
Dette har jeg tidligere sluppet, men nå er det uunngåelig.
Nå til spørsmålet.
Er det noen som har tips/triks som gjorde fjerningen av skorsteinen lettere?
Det jeg kan se er at det er et jernrør, ca 150mm, som går opp gjennom overetasjen og opp til skorsteinen som er 1m over mønet. Huset er ca 5m høyt. Altså er dette røret ca 5-6m og vil trolig være fryktelig tungt.
Er det noen med erfaringer med dette som kan være til hjelp?
Har forsøkt å lete på Google, men finner ikke mye nyttig informasjon.
Takk på forhånd.
Håper det gikk bra for dere!
Klikk her for å svare