Hei
Vi har fjernet en innervegg samt en liten del av innertaket. Vi har dekket igjen en del av innertaket med råspont og har en liten ujevn glippe igjen.

Et rom med en delvis revet vegg og tak. Råspont har blitt brukt for å dekke hullet. Verktøy og treverk ligger på gulvet.

Tips på hvordan man dekker denne glippen på en god måte?

Takk for hjelpen
 
C
Det er ikke bærende konstruksjoner du har saget bort der?
 
Mats-S
Ta bort den siste planken dere satte opp, erstatt den med en bredere som dere passer inn mot skråtaket.
 
AXS
Ser ut som at veggen er forsterket inne i garderoben.

For sprekken så kan du vel bare sage en bit råspont og sette den inn? Altså kløyve den.
Skal du dekke med gips?
 
C cpalm skrev:
Det er ikke bærende konstruksjoner du har saget bort der?
Haft konstruktør på plass 😅
 
  • Liker
DeLu og 1 annen
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Ta bort den siste bordet dere satte opp, erstatte det med en bredere som dere tilpasser mot skråtaket.
Vi regnet litt på det og kom frem til at vi nok kommer veldig nær hvis vi fjerner en til av originalbordene og så legger to rader til av den råsponten. Dog er vi forvirret over hvordan vi skal løse ujevnheten av åpningen.
 
AXS AXS skrev:
Ser ut som at veggen er forsterket inne i garderoben.

For sprekken så kan du vel bare sage en bit råspont og sette den dit? Altså kløyve den.
Skal du dekke med gips?
Ja vi kommer til å sette gips - men vet ikke hvor stor påvirkning sprekken vil gjøre til tross for gips.
 
Mats-S
O Oscar-Daniel skrev:
Vi er imidlertid forvirret over hvordan vi skal løse ujevnheten av åpningen
Det løser maleren og snekkeren når dere har gipset ;-)
Det finnes lister som man kan sette mellom vegg og skråtak.
 
AXS
O Oscar-Daniel skrev:
Ja vi kommer sette gips - men vet ikke hvor stor påvirkning sprekken kommer til å gjøre tross gips
Om gips så ville jeg løsne den øverste planken og dra den opp så høyt som mulig. Sprekker vil ikke påvirke nevneverdig når du så setter gips.

Skjøten mot taket løser seg med litt skråkappet gips og noen typer lim i skjøten, for eksempel ms polymer. Vanlig akryl eller sparkel vil trolig sprekke. Kanskje papirremse og sparkel duger, noen andre som har peiling?
 
  • Liker
Oscar-Daniel og 1 annen
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Om gips så ville jeg løsne den øverste planken og dra den opp så høyt som mulig. Sprekken vil ikke påvirke nevneverdig når du deretter setter gips.

Skjøten mot taket løser seg med litt skråskåret gips og en type lim i skjøten, som ms polymer. Vanlig akryl eller sparkel vil trolig sprekke. Kanskje papirremse og sparkel duger, noen andre som har peiling?
Har sett hybridfug (ms polymer er vel et eksempel på en slik) anbefales tidligere i forumet
 
C
Hvorfor ikke sette inn en kryssfinerplate i bunnen?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.