Velg impregnert tømmer merket NTR A, dette tåler å være i kontakt med jord (en stund). AB er dårligere, unngå hvis mulig.
Svenskt Trä har en guide, skriv inn "träskyddsklass ntr" eller lignende på google så finner du det.
Svenskt Trä har en guide, skriv inn "träskyddsklass ntr" eller lignende på google så finner du det.
Sist redigert av en moderator:
Det der var et steg lenger enn jeg tenkte. En er så vant til trykkimpregnert virke at en ikke tenker kring eventuelle effekter på helse og miljø, annet enn å ha hansker på når det ennå er vått av væsken.MrJay skrev:
Hvorfor ikke velge et mtrl som ikke råtner hvis du nå skal gjøre jobben med å bytte?W wicpe skrev:
NTR A tåler å legges mot jord, men en grusbunn under den og ugressduk under alt er aldri feil for å få det til å vare litt lenger.
Ellers, hvis du kan få tak i biter av gamle elstolper, så holder de hyggelig bra siden de er impregnert med noe spesielt.
Skal selv utvide parkeringen hjemme og bruke gamle elstolper jeg har fått tak i som ramme for å holde grusen på plass
Ellers, hvis du kan få tak i biter av gamle elstolper, så holder de hyggelig bra siden de er impregnert med noe spesielt.
Skal selv utvide parkeringen hjemme og bruke gamle elstolper jeg har fått tak i som ramme for å holde grusen på plass
Klikk her for å svare