43.315 lest ·
62 svar
43k lest
62 svar
Sveise trapp av firkantrør?
Nei de er ikke montert, bare lagt de på plass 
Skal prøve å få de montert i helgen. Ikke helt sikker dog om jeg kommer dit. Kommer tilbake med bilder når de er gjort. Kan ikke tenke meg at den blir god å gå i. Den heller jo 45 grader som trappen før, ble altfor mye jobb å lage en lengre trapp. Alt fra å fjerne et skap til å konstruere om hele gulvbjelkelaget.
Skal prøve å få de montert i helgen. Ikke helt sikker dog om jeg kommer dit. Kommer tilbake med bilder når de er gjort. Kan ikke tenke meg at den blir god å gå i. Den heller jo 45 grader som trappen før, ble altfor mye jobb å lage en lengre trapp. Alt fra å fjerne et skap til å konstruere om hele gulvbjelkelaget.
Nå sitter de fast litt midlertidig. Så nå kan jeg komme til og gipse vegger og tak rundt trappen. Så blir det å montere det ned igjen for å fikse opp og olje dem. Det er imidlertid litt svikt i trappen. Eventuelt blir det betong i den eller sand tror jeg.
Så, nå har også trappen min begynt å ta form! Legger ved et bilde og en link til et innlegg i bloggen for de som vil se mer!
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/trappan-brjar-arta-sig.html
En ferdig trapp gjør faktisk veldig mye for "hjemmefølelsen" - plutselig føles det ikke som en byggeplass lenger!
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/trappan-brjar-arta-sig.html
En ferdig trapp gjør faktisk veldig mye for "hjemmefølelsen" - plutselig føles det ikke som en byggeplass lenger!
Nå har vi også montert gulvet på hvileplanet så nå føles trappen veldig ferdig! Nå gjenstår det bare å komplettere rekkverket med litt fallsikring... 
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/sista-betonggolvet-borta.html
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/sista-betonggolvet-borta.html
Ser bra ut, selv har jeg pause i arbeidet en stund
Burde vært ferdig for lenge siden. Ligger dog gulv på plass nå, gjenstår litt farge og lister...
Oi, nå var det lenge siden du skrev og jeg har gått glipp av det. Finnes ingen tegninger på min. Gjorde alt fra hodet. Klarte ikke å tegne noe i cad. Jeg regnet ut vinkelen på trappen og deretter bestilte jeg vinklene på mekanisk verksted. Stålbjelken kommer fra Tibnor via en jeg kjenner. Min er veldig bratt å gå i, finnes gode anbefalinger på målene på en trapp for å få en komfortabel trapp å gå i. Vi hadde ingen mulighet til å endre vinkelen, men fulgte likevel forholdene som ble anbefalt ved 45 graders helling på trappen.
http://larrys.mine.nu/bilder/trappen/
Nå er alt klart på trappen med rekkverk osv.
http://larrys.mine.nu/bilder/trappen/
Nå er alt klart på trappen med rekkverk osv.
Larry, trappen din ble virkelig skikkelig lekker. Vi har også jobbet videre med vår og "bygd på" under- og overliggere på den eksisterende rekkverksstammen.
http://lundhagen.blogspot.com/2008/05/trapprcket-klart.html
http://lundhagen.blogspot.com/2008/05/trapprcket-klart.html
Z zachris skrev:
Jeg vurderer lignende trapp som er 80 cm bred. men vi skal ha trapperrekkverk for sikkerhets skyld. Har dere noen tips hvilket rekkverk som skal passe med de? Takk.B larry78 skrev:
Sikt på noe smalt som ikke stikker ut så langt, det er mitt tips. Ellers er det nok vanskelig å gi et generelt tips når man ikke vet hvilken stil dere er ute etter. Søk på gelender på bilder.
Takk. Det blir en rett trapp. 2.5 meter lang, 2.5 meter gulv-gulv høyde. Akkurat som Spartrappa Gomera rette modellen.B larry78 skrev:

