Nei de er ikke montert, bare lagt de på plass :)
Skal prøve å få de montert i helgen. Ikke helt sikker dog om jeg kommer dit. Kommer tilbake med bilder når de er gjort. Kan ikke tenke meg at den blir god å gå i. Den heller jo 45 grader som trappen før, ble altfor mye jobb å lage en lengre trapp. Alt fra å fjerne et skap til å konstruere om hele gulvbjelkelaget.
 
Nå sitter de fast litt midlertidig. Så nå kan jeg komme til og gipse vegger og tak rundt trappen. Så blir det å montere det ned igjen for å fikse opp og olje dem. Det er imidlertid litt svikt i trappen. Eventuelt blir det betong i den eller sand tror jeg.
 
Trappen er nå nesten ferdig, gjenstår øverste trinn bare.
 
  • Flytende trapp med tretrinn og metallramme mot tapetserte vegger, øverste trinn gjenstår å fullføre.
  • Liker
Ahm.s og 1 annen
  • Laddar…
Stilig! Sammen med den pene tapeten ble det virkelig harmonisk! Bra jobbet!

Selv fikk jeg mine trappetrinn her om dagen, men de blir ikke montert før midt i januar.

God jul!
 
  • Trapp med tre landinger i tre og metall, omgitt av esker og møbler i et rom under renovering.
Ser bra ut, selv har jeg pause i arbeidet en stund :) Burde vært ferdig for lenge siden. Ligger dog gulv på plass nå, gjenstår litt farge og lister...
 
Vi har også tenkt å lage trapper liknende deres. Har dere tegninger av dem som dere vil dele med oss?
 
Oi, nå var det lenge siden du skrev og jeg har gått glipp av det. Finnes ingen tegninger på min. Gjorde alt fra hodet. Klarte ikke å tegne noe i cad. Jeg regnet ut vinkelen på trappen og deretter bestilte jeg vinklene på mekanisk verksted. Stålbjelken kommer fra Tibnor via en jeg kjenner. Min er veldig bratt å gå i, finnes gode anbefalinger på målene på en trapp for å få en komfortabel trapp å gå i. Vi hadde ingen mulighet til å endre vinkelen, men fulgte likevel forholdene som ble anbefalt ved 45 graders helling på trappen.

http://larrys.mine.nu/bilder/trappen/
Nå er alt klart på trappen med rekkverk osv.
 
Hvilke fantastisk fine trapper!

Har fått tilbud på mellom 65-85 tusen fra forskjellige produsenter på lignende.
Hva ble kostnaden for dere?
 
Jaja, jeg vet, gammel tråd men likevel. :)
Jeg vurderer å bygge en lignende trapp som larry78.
Vurderer rørdimensjoner, ville det holde med 100X100X5?
Lengden på det lengste røret blir ca 3000mm med 6 - 7 trinn.
 
Z zachris skrev:
Larry, trappen din ble virkelig skikkelig lekker. Vi har også jobbet videre med vår og "bygget på" under- og overligger på den eksisterende rekkverksstammen.

[lenke]
B larry78 skrev:
Trappen er nå nesten klar, gjenstår øverste trinnet bare.
Jeg vurderer lignende trapp som er 80 cm bred. men vi skal ha trapperrekkverk for sikkerhets skyld. Har dere noen tips hvilket rekkverk som skal passe med de? Takk.
 
Sikt på noe smalt som ikke stikker ut så langt, det er mitt tips. Ellers er det nok vanskelig å gi et generelt tips når man ikke vet hvilken stil dere er ute etter. Søk på gelender på bilder.
 
B larry78 skrev:
Sikt på noe smalt som ikke stikker ut så langt, det er mitt tips. Så er det nok vanskelig å gi noen generelle tips når man ikke vet hvilken stil dere er ute etter. Søk på rekkverk på bilder.
Takk. Det blir en rett trapp. 2.5 meter lang, 2.5 meter gulv-gulv høyde. Akkurat som Spartrappa Gomera rette modellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.