Hei! Holder på med å gjøre om en mellomvegg i huset da jeg oppdaget dette. Ser veldig mye ut som svartmugg. Mitt spørsmål er om dette er noe å bry seg om/ bekymre seg for/utbedre.
Det lukter ingenting og er knusktørt. Jeg mistenker gammelt angrep på grunn av byggfukt fra da huset ble bygget.
Huset med byggeår 73 er 1 etasje med kjeller (oppvarmet) gulvet mellom kjeller og boligplan er støpt tak. Som man ser på bildene er bunnsvillen senket ned i gulvet. Man har altså støpt gulvene i rommene etter at veggene ble reist.
Ingen som har noen synspunkter? Hvor farlig er det jeg har funnet? Holder det å sanere med stålbørste og støvsuger, eller er rådet å rive veggen helt og begynne om fra scratch?