Hei! Holder på med å gjøre om en mellomvegg i huset da jeg oppdaget dette. Ser veldig mye ut som svartmugg. Mitt spørsmål er om dette er noe å bry seg om/ bekymre seg for/utbedre. Trekonstruksjon med mulig svartmugg og fuktmåler plassert på mellomvegg i et hus fra 1973. Mellomvegg av tre mot gulv, synlig bottenregel og parkettgulv, med elektrisk ledning i hjørnet; Ingen åpenbar mugg synlig.
Det lukter ingenting og er knusktørt. Jeg mistenker gammelt angrep på grunn av byggfukt fra da huset ble bygget.

Huset med byggeår 73 er 1 etasje med kjeller (oppvarmet) gulvet mellom kjeller og boligplan er støpt tak. Som man ser på bildene er bunnsvillen senket ned i gulvet. Man har altså støpt gulvene i rommene etter at veggene ble reist.
 
Ingen som har noen synspunkter? Hvor farlig er det jeg har funnet? Holder det å sanere med stålbørste og støvsuger, eller er rådet å rive veggen helt og begynne om fra scratch?
 
Claes Sörmland
Tørk rent med 20% Klorin i vann så får det være bra etterpå. Klorinet oksiderer mugg slik at det inaktiveres om det skulle finnes noe liv.
 
  • Liker
Rännil
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.