Hei
Har en isolert hytte som er plastet innvendig!
Skal nå bygge en skillevegg og har badstue på den ene siden.
Veggen vil ha 45 isolasjon og spørsmålet er om jeg trenger å ha plast på noen side?, begge sider? eller ingen side?
Takk for deres tid!
Har en isolert hytte som er plastet innvendig!
Skal nå bygge en skillevegg og har badstue på den ene siden.
Veggen vil ha 45 isolasjon og spørsmålet er om jeg trenger å ha plast på noen side?, begge sider? eller ingen side?
Takk for deres tid!
Hei igjen, Lurer på hvordan det blir med fuktigheten i den mellomveggen og da først og fremst i bunnen.Oldboy skrev:
45-regelen er skrudd direkte i sponplaten og der finnes ingen flytsparkel, bare tre.
Kan det bli dampkondens (vann) som setter seg her inne og fortsetter nedover og gjør så det råtner eller tørker det ut, eller hvordan skal man tenke?
Legger ved et bilde av innerveggen fra siden som jeg håper går an å forstå

Nei, det er ingen problemer med kondens. Veggen er tynn så eventuell fuktighet tørker ut raskt og fint.
Muligens med vann på gulvet om det kan renne inn/ned i mellomveggen. Dvs en defekt fuktbarriere på gulvet samt at det håndteres mye vann i badstuen slik at det blir konstante pytter med vann på gulvet som kan renne ut mot veggene.
Muligens med vann på gulvet om det kan renne inn/ned i mellomveggen. Dvs en defekt fuktbarriere på gulvet samt at det håndteres mye vann i badstuen slik at det blir konstante pytter med vann på gulvet som kan renne ut mot veggene.
Ok det høres bra ut, det bør ikke komme ned vann fra sidene eller være dammer på gulvet. Takk for ditt svar!Oldboy skrev:
Nei, det er ingen problemer med kondens. Vegen er tynn så eventuell fukt tørker ut raskt og fint.
Muligens med vann på gulvet om det kan renne inn/ned i mellomveggen. Dvs en defekt fuktsperre på gulvet samt da at mye vann håndteres i badstuen slik at det blir konstante dammer med vann på gulvet som kan renne ut mot veggene.
Klikk her for å svare