Hei
Har en isolert hytte som er plastet innvendig!
Skal nå bygge en skillevegg og har badstue på den ene siden.
Veggen vil ha 45 isolasjon og spørsmålet er om jeg trenger å ha plast på noen side?, begge sider? eller ingen side?
Takk for deres tid!
 
Ingen plast i innvendige vegger.
 
  • Liker
Hunneberg og 1 annen
  • Laddar…
Ok da kjører jeg på det, takk
 
Oldboy Oldboy skrev:
Ingen plast i innvendige vegger.
Hei igjen, Lurer på hvordan det blir med fuktigheten i den mellomveggen og da først og fremst i bunnen.
45-regelen er skrudd direkte i sponplaten og der finnes ingen flytsparkel, bare tre.
Kan det bli dampkondens (vann) som setter seg her inne og fortsetter nedover og gjør så det råtner eller tørker det ut, eller hvordan skal man tenke?
Legger ved et bilde av innerveggen fra siden som jeg håper går an å forstå
Diagram av innervægg fra siden, viser strukturen med 45-regel skrudd i sponplate, flytsparkel, gipsplate og isolasjon mellom reglene.
 
Nei, det er ingen problemer med kondens. Veggen er tynn så eventuell fuktighet tørker ut raskt og fint.

Muligens med vann på gulvet om det kan renne inn/ned i mellomveggen. Dvs en defekt fuktbarriere på gulvet samt at det håndteres mye vann i badstuen slik at det blir konstante pytter med vann på gulvet som kan renne ut mot veggene.
 
Oldboy Oldboy skrev:
Nei, det er ingen problemer med kondens. Vegen er tynn så eventuell fukt tørker ut raskt og fint.

Muligens med vann på gulvet om det kan renne inn/ned i mellomveggen. Dvs en defekt fuktsperre på gulvet samt da at mye vann håndteres i badstuen slik at det blir konstante dammer med vann på gulvet som kan renne ut mot veggene.
Ok det høres bra ut, det bør ikke komme ned vann fra sidene eller være dammer på gulvet. Takk for ditt svar!
 
  • Liker
Oldboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.