Er det noen som har peiling på hvordan man gjorde det før i tiden?
Har et hus med strekkloft i nesten alle rom, materialet er av en eller annen form for tekstil.
Jeg har en idé om å bruke samme teknikk i kjelleren, synes at strekkloftene er skikkelig fine. Jeg har surfet en del og funnet noen "moderne" teknikker for strekkloft, men jeg vil gjerne vite hvordan man gjorde det ordentlig tilbake i tiden, så å si.
Er ikke interessert i papptak, liker ikke skjøtene som blir med denne teknikken...
Noen med tips?
Takk på forhånd
Kjell
Har et hus med strekkloft i nesten alle rom, materialet er av en eller annen form for tekstil.
Jeg har en idé om å bruke samme teknikk i kjelleren, synes at strekkloftene er skikkelig fine. Jeg har surfet en del og funnet noen "moderne" teknikker for strekkloft, men jeg vil gjerne vite hvordan man gjorde det ordentlig tilbake i tiden, så å si.
Er ikke interessert i papptak, liker ikke skjøtene som blir med denne teknikken...
Noen med tips?
Takk på forhånd
Kjell
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Min far kunne det der, man spikret opp jutevev som man deretter limte en slags papir på. Det er en kunst og ikke noe man lærer seg bare sånn. Takene er ikke å anbefale ut fra et brannsikkerhetssynspunkt.
I et hus fra sent 1800-tall som en slektning av meg har, finnes det spenntak i alle rom. Jeg tror det er papp festet med stift, men det kan også være vev. Problemet er at takene henger som "poser". Kan man gjøre noe med det, eller er det for sent å renovere? Noen som har en idé om hva det kan koste å spenne om takene, hvis det i det hele tatt er mulig? De har jo blitt stive med tiden. Min slektning vil rive ned alle tak og male plankene, men jeg aner at det er uhøvlet plank som er ment å være skjult, så jeg prøver å komme opp med noe annet godt materiale til innertak, noe som ikke føles for moderne. Tips?!
K kjellon skrev:Er det noen som har peiling på hvordan man gjorde i gamle dager?
Har et hus med strektak i nesten alle rom, materialet er av en eller annen form for tekstil.
Jeg har en idé om å bruke samme teknikk i kjelleren, synes at strektakene er skikkelig pene.
Jeg har surfet litt og funnet en del "moderne" teknikker for strektak, men jeg skulle gjerne vite hvordan man gjorde det da det virkelig gjaldt, så å si.
Er ikke interessert i papptak, liker ikke skjøtene som blir med denne teknikken..
Noen med tips?
Takk på forhånd
Kjell
Klikk her for å svare