Hei
Jeg har en kunstgressbane på 13x6 meter hvor vi pleier å spille bandy og andre ballspill. Banen er omgitt av et 1,80 meter høyt plank på tre sider, én langside er åpen. Dessverre så skyter vi hele tiden baller over til naboene, og jeg har derfor kjøpt et stort nett som jeg vil spenne opp over banen. Har prøvd med spennbånd, tau og stag, og det fungerte helt OK, men det er ganske kjedelig å sette opp og ta ned nettet. (Det blir alltid litt slakk i nettet, så det må opp høyere enn 1.80 for å fungere bra, derav tau og stag)

Nå kom jeg på en annen teknikk; at jeg fletter inn VP-rør i nettet som jeg spenner opp som en bue over banen. Jeg tenkte å skyve inn VP-røret i metallrør som jeg fester i plankens overkant (leddmetallrør for enklere montering), og så stikke ned VP-røret i borede hull i min treplatting på den andre langsiden - der plank mangler.

VP-rørene må da være minst 10 meter lange for å danne en bue mellom banens langsider. Tror dere det fungerer med vanlige VP-rør og skjøtemuffer, eller kan dere komme på noe mer egnet materiale eller konstruksjon? Jeg vil at det skal være enkelt å ta opp og ned nettet.

Skulle nok selv sette opp høye stolper tenk flaggstenger i hjørnene på banen med line i loop opp til toppen og kroker.. Lett å henge opp og ned og ikke en masse lange ting man skal prøve å stue bort.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.