Hei,

jeg vet ikke engang om jeg poster dette under riktig emne. Det er slik at vi bor i et rekke-/tomannsbolig og naboene på den andre siden ser ut til å ha garderobeskap med skyvedører som grenser til våre vegger. Hver gang de lukker/åpner skapene sine eller når skyvedøren ruller, høres det ut som tordenvær på vår side. De gamle naboene har forsøkt å legge en demping der døren går inn, men det ser ut til å hjelpe litt. Vi har hatt en diskusjon med dem som bodde der før, og de var enige i at det trengte å utbedres, men så flyttet de kort tid etter. De som har flyttet inn etter dem, ser ikke ut til å ha brukt skapene sine så mye, så vi har ikke hørt så mye, og det hele ble satt til side. Men nå de siste dagene ser det ut til at de har brukt skapene, og den samme tordenlyden kommer inn til oss igjen, så jeg føler at vi må gjøre noe med saken. Da vi diskuterte dette med de gamle naboene, kom vi frem til at det er en snekker som trenger å se på dette og eventuelt utbedre det. Noen her som har noen gode råd eller hva slags snekker eller håndverker man skal kontakte? Tar de i det hele tatt på seg slike "småjobber"? Takk for all hjelp.

Åsa Lund
Høres ut som man burde ha noe dempende materiale under skinnen som dørene glir i. Tykk Gummilister på hver side eller noe. Ha en klok snekker som får se på stedet.

Myke hjul burde gjøre sitt til, tipper at det sitter hardplast nå.

Hei,

Takk for deres innspill. Jeg har vært i kontakt med en snekker som ba meg sende bilder, men det virket ikke som han var særlig gira på å ta jobben. Sannsynligvis fordi det er en forholdsvis "liten" jobb sammenlignet med andre oppdrag man får. Vi må virkelig gjøre noe med dette, det høres ut som en mindre bombe inne hos oss når de bruker skapene sine, merkelig at det skal være sånn.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.