Jeg gjør om gulvet i stuen og fikk en fundering foran bytte av peis. Som det ser ut nå er det en høydeforskjell med klinker som jeg tenkte å pigge ned og jevne ut for å legge ny klinker. Min fundering da er hvordan jevner jeg det best ut? Går det å prøve å pigge det noenlunde jevnt i riktig høyde direkte, smøre på fix og sette på klinker eller trenger jeg å gå litt ekstra ned og jevne ut med flytsparkel/betong?

B Bubbelito skrev:
Jeg gjør om gulvet i stuen og fikk en tanke foran vedovnsbyttet. Som det ser ut nå er det en høydeforskjell med fliser som jeg tenkte å pigge ned og jevne av for å legge nye fliser. Min tanke da er hvordan jeg jevner av det best? Går det å forsøke å pigge det nogenlunde jevnt i riktig høyde direkte, smøre på fix og dit med fliser eller trenger jeg ned litt ekstra og jevne av med flytsparkel/betong?
Velkommen til forumet!
Det kan være vanskelig å pigge frem en jevn overflate, men på den annen side kan jo fix svelge en del ujevnheter. Eventuelt kan du sparkle overflaten nogenlunde jevn med fix før du setter fliser. Eller hvis du vil kjøpe flytsparkel så funker jo det også. Ikke glem å prime overflaten etter at du har pigget ferdig uansett hvilken metode du velger.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.